تیم مورایس فعلا در حد آسیا نیست

سریال شکست‌های سپاهان!

ناکامی‌های سریالی سپاهان در رقابت‌های آسیایی همچنان ادامه دارد و امشب (سه‌شنبه) طلایی‌‎پوشان با نمایشی دور از انتظار در زمین الوحدات اردن ۲ بر یک شکست خوردند.

کد خبر: ۱۷۲۳۶۹
۲۱:۴۳ - ۲۷ شهريور ۱۴۰۳

دیدارنیوز: در نخستین بازی سپاهان در فصل جدید رقابت‌های آسیایی، طلایی‌پوشان مقابل الوحدات اردن کامبک خوردند و با نتیجه ۲ بر یک مغلوب شدند.

مسابقات لیگ نخبگان آسیا در منطقه غرب آسیا، از روز گذشته رسماً فعالیت خود را آغاز کرد که استقلال و پرسپولیس در قامت ۲ نماینده فوتبال ایران در این رقابت‌ها به ترتیب برابر الغرافه قطر و الاهلی عربستان قرار گرفتند. آبی‌پوشان در خانه با ۳ گل از سد الغرافه گذشتند، اما پرسپولیس در خانه حریف، با نتیجه یک بر صفر مغلوب الاهلی شد تا فصل جدید رقابت‌های آسیایی برای دو نماینده ایران کاملاً متفاوت آغاز شود و بعد از انجام مسابقات سرخابی‌ها، نوبت به پیگیری رقابت‌های نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا ۲ رسید.

سپاهانی‌ها که بعد از قهرمانی در جام حذفی، نتوانستند در مرحله پلی‌آف لیگ نخبگان آسیا موفق عمل کنند و با پذیرش شکست برابر شباب‌الاهلی راهی لیگ قهرمانان آسیا ۲ شدند، امشب کار خود را در این رقابت‌ها با انجام نخستین مسابقه مرحله گروهی برابر الوحدات اردن آغاز کردند؛ آن‌هم در حالی‌که شاگردان ژوزه مورایس در کنار الوحدات اردن، باید با تیم‌های استقلال تاجیکستان و شارجه امارات هم رقابت کنند و در گروه مرگ مسابقات لیگ قهرمانان آسیا ۲ حضور دارند.

ژوزه مورایس که تیمش با کسب ۱۲ امتیاز از ۴ مسابقه، صدرنشین بیست‌وچهارم دوره لیگ برتر است، امشب تصمیم گرفت تا ترکیب اولیه طلایی‌پوشان را با حضور پیام نیازمند، محمدامین حزباوی، هادی محمدی، وحدت هنانوف، صالح حردانی، آریا یوسفی، برایان دابو، محمد کریمی، محمدمهدی محبی، مهدی لیموچی و جواد آقایی‌پور چینش کند که حضور آقایی‌پور به جای رضا اسدی، تنها تغییر سپاهان نسبت به آخرین دیدار این تیم در لیگ برتر مقابل ملوان در لیگ برتر بود.

سپاهان در امان کامبک خورد و باخت!

دو تیم از ساعت ۱۹:۳۰ به وقت تهران در ورزشگاه بین‌المللی شهر امان در کشور اردن کار خود را با قضاوت حنا حطاب از اردن آغاز کردند. سپاهانی‌ها با ارائه نمایشی مالکانه و البته تهاجمی کار خود را آغاز کردند و به دنبال رسیدن به گل برتری بودند که بعد از چند تلاش نافرجام، روی پاس محمدمهدی محبی، وحدت هنانوف با ضربه‌ای دیدنی توپ را به گوشه دروازه الوحدات فرستاد تا خیلی زود و در دقیقه ۹، شاگردان ژوزه مورایس از حریف اردنی خود پیش بیفتند و با گلزنی هنانوف کارشان را دنبال کنند.

طلایی‌پوشان بعد از گلزنی هنانوف، همچنان مالک توپ‌ومیدان بودند و تلاش‌شان بر این بود که بتوانند روی دروازه الوحدات موقعیت جدی گلزنی خلق کنند که با وجود ثبت شوت‌های پرشمار، خبری از تهدید جدی دروازه تیمِ اردنی نبود. در دقیقه ۲۲ و روی یک ضدحمله، عملکرد ضعیف خط دفاعی سپاهان باعث شد تا توپ به سزار گوئیه برسد و او توانست دروازه پیام نیازمند با یک شوت فنی و دقیق باز کند تا بازی به تساوی کشیده شود. بعد از گلزنی گوئیه، طلایی‌پوشان همه تلاش خود را به کار بستند تا نیمه نخست را با برد به پایان ببرند.

آریا یوسفی و جواد آقایی‌پور فرصت‌های خوبی برای گلزنی داشتند، اما تلاش‌شان راه به جایی نبرد تا نیمه نخست با تساوی ۱-۱ به پایان برسد.. در حالی‌که در بین دو نیمه، رأفت علی سرمربی تیم الوحدات به سراغ تغییر در ترکیب تیمش رفت و ابراهیم صبره را به میدان فرستاد، تعویض او جواب داد و بار دیگر الوحدات روی یک ضدحمله صاحب موقعیت گلزنی شد و صبره دروازه طلایی‌پوشان را در دقیقه ۵۵ فرو ریخت تا کامبک نماینده اردن تکمیل شود؛ آن‌هم در حالی‌که الوحداتی‌ها با ثبت تنها ۲ شوت توانستند ۲ بار دروازه سپاهان را در مسابقه امشب باز کنند!

ژوزه مورایس بعد از کامبک نماینده اردن به سراغ تغییر در ترکیب تیمش رفت و ستاره‌هایی مانند رضا اسدی، استیون انزونزی و ابوبکار کامارا را به میدان فرستاد تا اولین حضور رسمی کامارا در ترکیب سپاهان هم به‌ثبت برسد. با وجود تهاجمی‌شدن ترکیب سپاهان، خبری از خلق موقعیت جدی گلزنی روی دروازه الوحدات نبود و بازهم روی یک ضدحمله خط دفاعی سپاهان غافلگیر شد و ابراهیم صبره فاصله چندانی تا ثبت گل دوم خود و گل سوم تیمش در مسابقه امشب نداشت که ضربه او به تیرک دروازه طلایی‌پوشان برخورد کرد تا اختلاف دو تیم همچنان یک گل بماند. سپاهانی‌ها به دنبال روزنه‌ای به سوی دروازه الوحدات بودند و در طرف مقابل، شاگردان رأفت علی در سودای مدیریت بازی و حفظ ۳ امتیاز خانگی. در دقیقه ۸۹ بار دیگر اشتباهات مدافعان سپاهان باعث خلق موقعیت گلزنی برای الوحدات شد که این‌بار پیام نیازمند توانست راه گلزنی ابراهیم صبره شود.

داور سوری مسابقه ۹ دقیقه وقت تلف‌شده اعلام کرد و در وقت‌های اضافی، سپاهانی‌ها یکپارچه در حال خلق موقعیت جدی گلزنی روی دروازه الوحدات بودند که بهترین فرصت را در دقیقه (۴+۹۰) رضا اسدی از دست داد و ضربه او بعد از برخورد به محمد دانشگر در اختیار عبدالله الفاخوری قرار گرفت و راهی به دروازه الوحدات پیدا نکرد. حملات سریالی طلایی‌پوشان ادامه پیدا کرد، اما نه‌تن‌ها خبری از فروپاشی دوباره دروازه نماینده اردن نبود، بلکه در دقیقه (۱۰+۹۰) هادی محمدی با دریافت کارت زرد دوم از زمین مسابقه اخراج شد تا سپاهانی‌ها با ۱۰ بازیکن کار خود را در مسابقه امشب به پایان ببرند و شاگردان رأفت علی با شگفتی‌سازی موفق به کسب پیروزی برابر نماینده ایران شوند.

سپاهانی‌ها که کار خود در فصل جدید لیگ برتر را با کسب ۴ برد پیاپی آغاز کرده بودند، در چهارمین مسابقه متوالی‌شان در رقابت‌های آسیایی (مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا، مرحله پلی‌آف لیگ نخبگان آسیا و مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا ۲) مغلوب شدند تا شرایط شاگردان ژوزه مورایس در مسابقات آسیایی کاملاً متفاوت از لیگ برتر باشد. در شب شکست سپاهان در نخستین بازی‌اش در لیگ قهرمانان آسیا ۲، شارجه امارات با نتیجه یک بر صفر از سد استقلال تاجیکستان گذشت.

سپاهانی‌ها که هفته آینده در لیگ برتر باید در دربی اصفهان به مصاف ذوب‌آهن بروند، دومین مسابقه‌شان در لیگ قهرمانان آسیا ۲ را باید روز دهم مهرماه برابر استقلال تاجیکستان برگزار کنند و در همان روز مصاف تیم‌های الوحدات اردن و شارجه امارات هم به انجام می‌رسد. گفتنی است که تراکتور، دیگر نماینده فوتبال ایران در لیگ قهرمانان آسیا ۲ باید فردا (چهارشنبه) در نخستین بازی‌اش در این رقابت‌ها به مصاف الوکره قطر برود که شاگردان دراگان اسکوچیچ هم کار سختی را برای کسب پیروزی در پیش دارند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: