پلیس راه البرز

احتمال ریزش سنگ در مناطق کوهستانی البرز دور از انتظار نیست

رییس پلیس راه استان البرز گفت: با توجه به پیش بینی سازمان هواشناسی مبنی بر بارش باران و به دنبال آن تغییر دما، احتمال ریزش سنگ و کوه در محور‌های کوهستانی این استان به ویژه جاده کرج -چالوس دور از انتظار نیست.

کد خبر: ۱۳۹۱۶۰
۱۴:۵۵ - ۳۰ مهر ۱۴۰۱

دیدارنیوز ـ سرهنگ پیمان کرمی افزود: بر این اساس رانندگان باید از توقف در محدوده‌هایی که احتمال ریزش سنگ دارد، پرهیز کنند.

وی خاطرنشان کرد:: با توجه به حادثه خیز بودن جاده‌های کوهستانی در فصل بارندگی، رانندگان با احتیاط در این مسیر‌ها حرکت کنند.

کرمی افزود: در صورت بارش باران و لغزنده بودن سطح محورها، رانندگان با سرعت مطمئنه اقدام به رانندگی کنند.

وی گفت: پلیس راه استان البرز با آمادگی کامل درتمام راه‌های این استان برای هرگونه خدمات امدادی و انتظامی در محل‌های مورد نظرمستقر شده است.

استان البرز دارای یک هزار و۵۵۰ کیلومتر آزاد راه، بزرگراه، راه اصلی و فرعی است که ۱۸ درصد ترافیک جاده‌ای کشور مربوط به راه‌های این استان می‌باشد.

نیمی از جاده ۱۶۰ کیلومتری جاده کرج- چالوس درحوزه استان البرز و نیمی دیگر درحوزه استان مازندران واقع شده است.

مدیرکل هواشناسی استان البرز نیز پیش‌تر اعلام کرد: سامانه پرفشار سرد همراه با بارش پراکنده باران و کاهش دما از امروز شنبه وارد این استان می‌شود.

آرش بهاروند احمدی گفت: تحلیل آخرین الگو‌های پیش یابی حاکی از گذر امواج به نسبت ناپایدار سطوح میانی و همراهی آن با پرفشار سطح زمین در دامنه‌های البرز مرکزی تا دوشنبه هفته جاری است.

وی ادامه داد: براین اساس این سامانه بعضی ساعات وزش باد و گرد و غبار، کاهش دما و در ارتفاعات استان احتمال بارش‌های پراکنده و خفیف پیش بینی می‌شود.

منبع: ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: