همبرگر‌های مک‌دونالد گران می‌شود؟

افزایش قیمت به مک‌دونالد کمک می‌کند تا تورم و هزینه‌های ناشی از جنگ اوکراین را کاهش دهد.

کد خبر: ۱۲۸۵۰۷
۱۴:۰۱ - ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۱

دیدارنیوز ـ افزایش قیمت منو و یک برنامه وفاداری جدید به شرکت مک دونالد کمک کرد تا با وجود فشار تورمی بر مصرف‌کنندگان، جنگ در اوکراین و محدودیت‌های ناشی از بیماری کووید- ۱۹ در چین، پیش‌بینی‌ها را برای فروش و سود سه ماهه شکست دهد. سهام این شرکت مستقر در شیکاگو نزدیک به دو درصد افزایش یافت.

کریس کمپچینسکی، مدیر عامل این شرکت اظهارکرد: به دلیل هزینه‌های بالاتر برای بنزین، اجاره و خواربار، مشتریان کم‌درآمد شروع به خرید ارزان‌تر یا کمتر اقلام منوی مک‌دونالد در برخی مناطق کرده‌اند.

بزرگ‌ترین زنجیره همبرگر جهان در برابر قیمت‌های منو که تقریبا ۸ درصد در سه ماهه اول نسبت به سال قبل افزایش داشتند، مقاومت اندکی نشان داد. بیشتر رستوران‌های زنجیره‌ای ایالات‌متحده قیمت‌ها را افزایش داده‌اند تا هزینه‌های سرسام‌آور را جبران کنند.

با این حال، فروش جهانی قابل مقایسه ۱۱.۸ درصد افزایش یافت که بالاتر از تخمین‌ها برای افزایش ۸.۲ درصدی است. درآمد کل ۱۱ درصد افزایش یافت و به ۵.۶۷ میلیارد دلار رسید که از انتظارات برای ۵.۵۹ میلیارد دلار پیشی گرفت.

معرفی یک برنامه وفاداری دیجیتال در اواخر سال گذشته که اکنون ۲۶ میلیون عضو دارد به افزایش ۳.۵ درصدی فروش قابل‌مقایسه در سه ماهه اول در ایالات‌متحده (بزرگ‌ترین بازار آن) کمک کرد. بر اساس گزارش‌ها تحلیلگران انتظار افزایش ۳.۳ درصدی را داشتند.

نتایج نشان داده است که مک‌دونالد تقریبا ۵۵ میلیون دلار در ماه برای رستوران‌هایش در اوکراین و روسیه ضرر می‌کند.

بر اساس گزارش رویترز، مک‌دونالد، یکی از اولین برند‌های غربی است که پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی وارد روسیه شد و در اوایل ماه مارس اعلام کرد که فعالیت خود را در روسیه پس از حمله مسکو به اوکراین، متوقف خواهد کرد. مک‌دونالد پس از تعطیلی رستوران‌ها، ۱۰۰ میلیون دلار را به دلیل احتمال دور ریختن موجودی در زنجیره تامین خود از دست داد.

بدون احتساب هزینه‌های حمایت از کسب‌وکار شرکت در روسیه و اوکراین و همچنین سایر هزینه‌های یکباره، مک‌دونالد ۲.۲۸ دلار به ازای هر سهم سود کسب کرد که بهترین برآورد‌ها ۲.۱۷ دلار بود.

منبع: ایسنا
برچسب ها: اقتصاد جهانی
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: