آغاز انتخاب رشته تحصیلی دانش آموزان از امروز

انتخاب رشته تحصیلی دانش آموزان پایه نهم از امروز آغاز می‌شود.

کد خبر: ۹۹۱۸۴
۱۶:۰۳ - ۱۴ تير ۱۴۰۰

دیدارنیوز ـ معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش مازندران گفت: بیش از ۴۱ هزار دانش‌آموز پابه نهم استان به همراه یک میلیون دانش آموز پایه نهم در سراسر کشور از امروز ۱۴ تیر می‌توانند با ورود به سامانه pada.medu.ir و رویت فرم شماره (۶)، رشته تحصیلی خود را انتخاب کنند و نیاز به حضور در مدرسه ندارند.

شعبانی با اشاره به اینکه دانش آموزان تا ۲۰ تیرماه برای انتخاب رشته فرصت دارند افزود: ظرفیت مدارس و مناطق آموزش و پرورش برای هر رشته تحصیلی مشخص و در سامانه بارگذاری شده است.

وی تصریح کرد: برای انتخاب رشته هر دانش آموز ۱۰۰ نمره در نظر گرفته شده که با توجه به نظر معلم، مشاور مدرسه و نظر اولیاء، دانش آموزان و نمره پایان ترم آن‌ها اعمال شده است.

معاون پرورشی آموزش و پرورش مازندران افزود: دانش آموزان نظام آموزشی جدید در پایه نهم می‌توانند در هر یک از شاخه‌های نظری، فنی و حرفه‌ای و کار دانش اقدام به انتخاب رشته کنند.

شعبانی تصریح کرد: دانش آموزان متقاضی رشته‌های ریاضی، علوم تجربی، علوم انسانی و فنی و حرفه‌ای، به دو اولویت الف، ب و ج تقسیم بندی شدند که گروه الف در اولویت ثبت نام هستند.

وی افزود: دانش آموزانی که در اولویت ب قرار دارند به شرط خالی بودن ظرفیت مدرسه در رشته مورد نظر می‌توانند ثبت نام کنند.

معاون پرورشی آموزش و پرورش مازندران به خانواده‌ها توصیه کرد: برای انتخاب رشته فرزندشان، شرایط تحصیلی و نمره دانش آموز را ملاک قرار دهند و برای ورود فرزندشان به رشته خاص، حساسیت نشان ندهند.

شعبانی با اشاره به تفکراتی که در زمینه هدایت تحصیلی از سوی خانواده‌ها وجود دارد، افزود: خانواده‌ها نباید در این زمینه دانش‌آموزان را مجبور به انتخاب یک رشته خاص بکنند، زیرا که پارامتر‌های متنوعی در انتخاب رشته، دخیل است.

او تاکید کرد: آینده شغلی دانش‌آموزان در گرو این انتخاب است، گا‌هی دیده می‌شود که دانش‌آموزی، شرایط احراز ورود به یک رشته خاص را ندارد و خانواده‌ها اصرار بر انتخاب آن رشته می‌کنند که می‌تواند آینده دانش‌آموز و حتی دیگر دانش‌آموزان واجد شرایط را به خطر بیندازد.

برچسب ها: مدارس
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: