تابلو بورس

سقوط ۱۴ هزار واحدی شاخص کل

پس از مدت سبزپوش شدن تابلوی بورس، روز گذشته شاخص کل بورس روند مثبت خود را از دست داد و امروز با سقوطی نسبتاً بزرگ همراه بود. شاخص کل هم‌وزن نیز نزولی بود اما شاخص کل فرابورس رشد کرد.

کد خبر: ۹۱۷۵۵
۱۳:۱۵ - ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۰

دیدارنیوز ـ سرویس اقتصادی: در پایان روز معاملاتی امروز، ۲۷ اردیبهشت، شاخص کل بورس و شاخص کل هم‌ارز روندی نزولی داشتند، اما شاخص کل فرابورس صعودی بود. شاخص کل اوراق بهادار ۱.۱۹ درصد نزول کرد و ۱۴ هزار و ۱۳۹ واحد کاهش داشت و بر روی ارتفاع یک میلیون و ۱۷۴ هزار و ۶۷۱ ایستاد. شاخص هم‌وزن هم با کاهش ۴ هزار و ۱۳۵ واحدی بر روی ۴۰۶ هزار و ۵۷۴ ایستاد.

هفت نمادی که بیشترین تأثیر را بر شاخص کل بورس گذاشتند عبارتند از: «فملی»، «فولاد»، «وامید»، «شستا»، «شپنا»، «شتران» و «فارس». تنها یک نماد از این هفت نماد مثبت بود.

نماد‌های «خساپا»، «خودرو»، «فملی»، «اپال»، «شستا»، «بوعلی» و «شپنا» در گروه پرتراکنش‌های بورس و نماد‌های «کزغال»، «فگستر»، «کرمان»، «وسپهر»، «ذوب»، «بپیوند» و «فروی» در گروه پرتراکنش‌های فرابورس قرار گرفتند.

آخرین قیمت ۱۹ نماد حداقل سه درصد نسبت به قیمت روز قبل آن‌ها افزایش یافته و ۴۰۳ نماد با کاهش بیش از سه درصدی قیمت همراه بوده‌اند.

حقیقی‌ها امروز بیش از۴۵۵ میلیارد تومان نقدینگی از بازار خارج کردند. ارزش کل معاملات خرد بورس و فرابورس نیز در مجموع به بیش از دو هزار و ۳۲۵ میلیارد تومان رسید.

شاخص کل فرابورس نیز با روندی صعودی، ۸۹ واحد افزایش داشت و بر روی ۱۷ هزار و ۷۵۷ ایستاد. نماد‌های تأثیرگذار فرابورس عبارت بودند از «میدکو»، «بپارس»، «شگویا»، «ذوب»، «زاگرس»، «کزغال» و «ارفع».

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: