قطعنامه پایانی­ پنجمین اجلاس رسمی مجلس خبرگان رهبری

پنجمین اجلاسیه مجلس خبرگان رهبری با صدور بیانیه ای با تاکید بر بهبود اوضاع اقتصادی و حل مشکلات معیشتی مردم بکار خود پایان داد.

کد خبر: ۸۹۰۸
۰۸:۲۱ - ۱۵ شهريور ۱۳۹۷

دیدارنیوز - پنجمين اجلاس رسمي مجلس خبرگان رهبري «دوره پنجم» با صدور قطعنامه اي در هشت بند تاكيد كرد:  لازم است نظارت دقيق بر بازار و قيمت گذاري‎ها و ايجاد سازوكار مناسب براي كنترل گراني و حمايت از اقشار محروم و آسيب ­پذير جامعه صورت پذيرد.
 
متن كامل اين قطعنامه به اين شرح است:
 
بسم الله الرحمن الرحيم
 
مجلس خبرگان رهبري، پنجمين اجلاس رسمي خود را با دعوت از سران سه قوه و حضور رؤساي محترم قواي قضائيه و مقننه با موضوع «بررسي مطالبات رهبري در بهبود اوضاع اقتصادي كشور و حل مشكلات معيشتي مردم» برگزار كرد و با تأكيد بر بيانيه‎هاي اجلاس‎هاي گذشته در صيانت از نظام مقدس جمهوري اسلامي و حقوق ملت و اعتقاد به اسلام، انقلاب و مبارزه با آمريكا و صهيونيسم بين الملل، حمايت از جبهه مقاومت اسلامي به ويژه فلسطين، لبنان، سوريه، يمن و مردم مظلوم بحرين، با اذعان به نقش و جايگاه مردم در نظام اسلامي، و تشكر از ملت صبور و مقاوم ايران اسلامي بر اهميت منحصر به فرد جايگاه رفيع امامت، ولايت و رهبري امت اسلامي كه منشاء مشروعيت نظام اسلامي بوده اصرار داشته و با اعتقاد به ضرورت حفظ وحدت داخلي و انسجام ملي بر مطالبات زير تأكيد مي­ نمايد و لازم مي دانيم قواي سه گانه در چارچوب وظايف و اختيارات قانوني تمام تلاش خود را جهت مطالبات زير به كار گيرند:
 
1-  با توجه به جامعيت تدابير، رهنمودها و دستورات رهبري در كليه امور بخصوص در توجه به اقتصاد مقاومتي و حل مشكلات معيشتي مردم، انتظار دارد مسؤولين و مقامات كشور با استفاده از اختيارات حداكثري و رهنمودهاي معظم له تمام همت خود را براي بهبود وضعيت اقتصادي و معيشت مردم به كار بندند.
 
2-  ضروري است برنامه­ هاي عدالت اجتماعي و توانمندسازي مردم بويژه قشر كم درآمد با ايجاد اشتغال مولد و اولويت بخشي به تأمين كالاهاي مورد نياز مردم در اسرع وقت اجرايي گردد.
 
3-   لازم است اصلاح ساختار بانكي كشور و ساماندهي و برقراري نظم همه جانبه در بازارهاي ارزي و مالي انجام پذيرد و از بي‎تدبيري‎ها و ضعف مديريتي بخصوص در عرصه اقتصاد پرهيز شود.
 
4-   انتظار مي­رود آرايش مناسب نظام اقتصادي و اداري كشور براي مواجهه با جنگ اقتصادي، بخصوص مديريت نقدينگي و ايجاد عدالت و آرامش اجتماعي در مسير مقابله با تحريم‎هاي ظالمانه و همه جانبه اتخاذ شود.
 
5-   بر گسترش توليد ملّي، استفاده از ظرفيتها و توانمندي‎هاي داخلي و صادرات غيرنفتي و توسعه منابع انرژي تأكيد مي­گردد.
 
6-   ضروري است براي تحقق كامل و عملياتي نمودن اقتصاد مقاومتي و كاهش آسيبهاي مهم اجتماعي مانند: بيكاري، تبعيض و بي ­عدالتي و محروميت تدابير لازم اتخاذ گردد.
 
7-   لازم است نظارت دقيق بر بازار و قيمت گذاري‎ها و ايجاد سازوكار مناسب براي كنترل گراني و حمايت از اقشار محروم و آسيب ­پذير جامعه صورت پذيرد.
 
8-   انتظار مي­رود با صرفه جويي، ساده زيستي، قناعت و پرهيز جدي از اشرافي ­گري گامي در جهت سبك زندگي اسلامي برداشته شود.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: