روحانی مردم را به صرفه‌جویی در مصرف آب‌وبرق توصیه کرد

رییس جمهوری گفت: همه ما امسال باید بیش از سال‌های گذشته در مصرف آب و برق صرفه جویی کنیم، زیرا بسیاری از ظرفیت سد‌های ما امروز خالی است و در بخش برق، نیروگاه‌های برق‌آبی ما دچار مشکلاتی می‌شوند.

کد خبر: ۸۹۰۷۴
۱۲:۲۰ - ۰۹ ارديبهشت ۱۴۰۰


دیدارنیوز
: حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز پنجشنبه در چهارمین هفته پویش #هرهفته_ الف_ ب_ ایران در سال ۱۴۰۰ پس از آیین بهره‌برداری از چهار طرح بزرگ صنعت آب با سرمایه‌گذاری ۲۶ هزار میلیارد ریال در سه استان هرمزگان، مازندران و خوزستان به صورت ویدئوکنفرانس، خاطرنشان کرد: کشوری هستیم که همیشه با خشکسالی مواجه هستیم، متاسفانه ترسالی‌ها وقتی شروع می‌شود خیلی کوتاه است و خشکسالی‌ها متاسفانه طولانی هستند. امیدواریم که خداوند این خشکسالی که امروز شاهد هستیم، برای مدت طولانی برای مردم منطقه و مردم ایران عزیز مقرر نکرده باشد.

وی با بیان اینکه امسال با خشکسالی مواجه هستیم و منابع آبی که در اختیار ما از آسمان قرار می‌گیرد، ۵۰ درصد کاهش پیدا کرده است،  گفت: تقریبا دوران بارش‌ها رو به اتمام است و ما به سمت هوای گرم و تابستان می‌رویم، بنابراین همه ما امسال باید بیش از سال‌های گذشته برای مصرف آب و برق مراعات و صرفه جویی کنیم تا جایی که امکانپذیر است. سد‌های ما مثل پارسال نیست. بسیاری از ظرفیت سد‌های ما امروز خالی است و در بخش برق، نیروگاه‌های برق‌آبی ما مسلما امثال دچار مشکلاتی می‌شوند و ما باید ملاحظه بیشتری را داشته باشیم.

در حال تکمیل ...
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: