معاون علوم پزشکی شیراز خبر داد: فعال شدن بیمارستان پشتیبان در شیراز

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: با توجه به افزایش مراجعات بیماران و افراد مشکوک ابتلا به کرونا، به مراکز درمانی در فارس، بیمارستان پشتیبان مجددا در شیراز فعال شده است.

کد خبر: ۸۶۲۸۰
۱۵:۰۷ - ۲۴ فروردين ۱۴۰۰

دیدارنیوز ـ دکتر اورنگ ایلامی سه‌شنبه ۲۴ فروردین به خبرنگاران گفت: بیمارستان پشتیبان در محل ورزشگاه شهید آیت‌الله دستغیب شیراز، با همکاری شورای هماهنگی نیرو‌های مسلح، فرماندهی یگان‌های ارتش، سپاه فجر و نیروی انتظامی در زمینه با تامین نیروی انسانی و پشتیبانی درمانی و پزشکی در راستای خدمت رسانی به بیماران مبتلا به کووید ۱۹ راه اندازی شده است.

او ظرفیت این بیمارستان را ۶۰ تخت بستری استاندارد اعلام و خاطرنشان کرد: این بیمارستان با هدف ارائه مراقبت‌های پزشکی از بیماران کرونایی و پشتیبانی از بیمارستان حضرت علی‌اصغر (ع) وارد چرخه درمان شده است و بیماران سطح سه مبتلا به کرونا، برای دریافت خدمات درمانی به بیمارستان پشتیبان منتقل می‌شوند، البته از امروز، این مرکز از بیمارستان‌های شهید فقیهی، شهید بهشتی و نمازی نیز پشتیبانی می‌کند.

پشتیبانی از همه بیمارستان‌های مرجع

ایلامی با بیان اینکه از ابتدای راه‌اندازی این بیمارستان تاکنون خدمات پزشکی به ۸۰۰ بیمار مبتلا به کووید-۱۹ ارائه شده است، گفت: تمام تجهیزات و امکانات یک بخش عادی کووید، در این بیمارستان وجود دارد و پزشکان متخصص به صورت آنکال و پنج پزشک عمومی به صورت شبانه روزی در این مرکز حضور دارند.

ایلامی با بیان اینکه بیماران بستری در بیمارستان پشتیبان به صورت روزانه توسط پزشکان متخصص داخلی و عفونی ویزیت شده و اقدامات درمانی لازم برای آنان انجام می‌شود، گفت: همچنین روانشناسان حوزه بهداشت و درمان در بیمارستان پشتیبان مستقر هستند و با حضور در بخش‌ها به بیماران روحیه داده و خدمت رسانی می‌کنند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به استقرار یک دستگاه آمبولانس در بیمارستان پشتیبان شیراز، گفت: در صورت تغییر شرایط بیماران بستری در این بیمارستان، اعزام فرد به سایر مراکز درمانی انجام می‌شود.

وی در خصوص روند پذیرش بیماران در بیمارستان پشتیبان، گفت: بیماران پس از مراجعه به بیمارستان‌های مرجع، یعنی حضرت علی‌اصغر (ع)، شهید بهشتی، شهید فقیهی و نمازی، توسط پزشک ویزیت می‌شوند و اگر نیاز به بستری سطح سه وجود داشت و امکان بستری در این بیمارستان‌ها وجود نداشت، به بیمارستان پشتیبان منتقل می‌شود.

انجام آزمایش و ارائه خدمات با تعرفه دولتی

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز همچنین توضیح داد: یک تیم نمونه گیری در بیمارستان پشتیبان مستقر و نمونه گیری‌های لازم انجام می‌شود و طبق هماهنگی‌های انجام شده، بلافاصله نمونه‌ها به بیمارستان مسلمین منتقل و مراحل تشخیصی آزمایشگاهی ادامه می‌یابد.

ایلامی اعلام کرد: تمامی هزینه‌های خدمات درمانی در بیمارستان پشتیبان با تعرفه دولتی محاسبه می‌شود و مبلغ پرداختی از سوی بیمار بین پنج تا ۱۰ درصد است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی شیراز یادآور شد: در مواردی نیز که بیمار توان پرداخت هزینه‌ها را ندارد، با هماهنگی مددکاری معاونت درمان دانشگاه، مساعدت لازم انجام خواهد شد.

گفتنی است: در موج چهارم شیوع کرونا در فارس، شاهد افزایش تعداد موارد ابتلا و بستری و موارد فوت ناشی از کرونا هستیم و براساس اعلام رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز هم اینک بالغ بر ۹۰ درصد ظرفیت تخت بیمارستان ویژه کرونا در این استان، اشغال شده است.

منبع: ایسنا
برچسب ها: کرونا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: