تعیین مکانی مشخص برای اعتراض معلمان

بطحایی پس از دیدار با وزیر کشور گفت : صحبت‌هایی داشته‌ام که محل‌هایی مشخص شود تا معلمان جهت اعتراض‌هایشان در آن محل‌ها حضور پیدا کنند و تهدیدهایی که در این موارد وجود دارد کم شود و در استان‌ها هم به مدیران کل تاکید خواهم کرد تا با هماهنگی با استانداران چنین محل‌هایی را مشخص کنند.

کد خبر: ۸۵۸۷
۰۸:۴۶ - ۱۲ شهريور ۱۳۹۷

دیدارنیوز ـ وزیر آموزش و پرورش در جمع نمایندگان کانون‌های صنفی معلمان از سراسر کشور تاکید کرد مشکلات معیشتی معلمان سبب شده است تا اهداف آموزشی و تربیتی مدارس به درستی اجرا نشود. سیدمحمد بطحایی یادآوری کرد برای حل مشکلات معیشتی و تبدیل کردن آموزش و پرورش به اولویت اصلی جامعه به تغییر مسیر نیاز است.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، سید محمد بطحایی در جمع نمایندگان کانون‌های صنفی معلمان سراسرکشور، با تشکر از نمایندگانی که از راه های دور آمده‌اند گفت: «من هم مانند شما معلم بوده‌ام و به جای این که من را وزیر خطاب کنید معلم خطاب کنید و مانند شما با مشکلات و مسایلی که معلمان در کلاس‌های درس و مدارس درگیر هستند در زمانی که سر کلاس بوده‌ام برخورد کرده‌ام و همه این مشکلات را می‌فهمم.»

وزیر آموزش و پرورش به مشکلاتی که حاضران درباره آن‌ها سخن گفتند اشاره کرد و گفت: «در برخی مواردی که اشاره کردید توضیحاتی دارم که می‌توانم ارایه دهم تا در جریان پیگیری‌های وزارت آموزش و پرورش باشید و به قضاوت روشن‌تر از اتفاقاتی که می‌افتد، برسید.»

او با اشاره به تعداد نیروهای آموزش و پرورش و بالا بودن سطح تحصیلات آن‌ها، وجود تشکل‌های صنفی و تخصصی را یک فرصت ارزشمند برای دستگاه آموزش و پرورش دانست و گفت: «باید از ظرفیت تشکل‌ها برای حل مشکلات آموزش و پرورش استفاده کرد.»

او به فرهنگ حاکم بر کشور که معمولا تشکل‌ها را تهدید می‌داند اشاره کرد و گفت: «در آموزش و پرورش چنین تصوری نداریم و از اولین روزهای حضورم به عنوان وزیر به دنبال ورود موثر تشکل‌ها در امور آموزش و پرورش بوده‌ام.»

وزیر آموزش و پرورش افزود: «برای رسیدن به مسائل با اهمیتی که امروز در این جلسه طرح شد را باید روزها و ساعت‌ها وقت می‌گذاشتیم و هزینه‌های زیادی را صرف می‌کردیم و همین مطلب نشان از ثمربخش بودن حضور تشکل‌ها و اعلام نظرها و انتقادهای آن‌ها دارد.»

برای گرفتن مجوزهای کانون‌های صنفی هر کمکی بتوانم می‌کنم

او گفت: «در مورد مجوزهای لازم کانون‌های صنفی معلمان هر کمکی که بتوانم می‌کنم تا این مجوزها صادر شود.»
بطحایی ادامه داد: «کانون‌های صنفی معلمان می‌توانند بازوی قوی برای وزارت آموزش و پرورش در توسعه عدالت آموزشی باشند و ما در مسائلی چون حذف آزمون‌ها، رقابت‌های فردی در دوره آموزش عمومی و تاکید بر ضرورت کسب مهارت‌های عمومی و گفت‌وگو و مدارا به ظرفیت تشکل‌ها نیازمند هستیم و تشکل‌ها با گسترش این گفتمان می‌توانند به ما و کشور کمک کنند.»

او افزود: «بارها گفته‌ام که معلمی که مشکلات معیشتی داشته باشد نمی‌تواند اهداف تربیتی و آموزشی را به خوبی پیاده کند و ما چهل سال است که برای حل مشکلات معیشتی و تبدیل کردن آموزش و پرورش به اولویت اصلی جامعه از یک مسیر رفته‌ایم و هنوز نتوانسته‌ایم به آنچه که هدفمان بوده است برسیم و در این مورد باید در راهکارهای تکراری تجدید نظر کرد و تغییر مسیر داد.»

وزیر آموزش و پرورش گفت: «ایمان دارم مشارکت معلمان لازمه حل مشکلات آموزش و پرورش است. اولین قدم ها برای افزایش مشارکت را در انتخاب نمایندگان معلمان در صندوق ذخیره فرهنگیان، فرایند انتخاب و انتصاب مدیران، ضرورت توجه به مدرسه و مدرسه‌محوری و تفویض اختیار به مدارس برداشته‌ایم و این موارد زمینه‌هایی است که مشارکت معلمان را در تصمیم‌گیری‌ها افزایش می‌دهد و در آینده سه نفر از مدیران مدارس در شورای عالی آموزش و پرورش را به صورت انتخابی تعیین خواهیم کرد و درصدد هستیم تا در هر جایی که می‌توانیم با ورود معلمان به کارها و فعالیت‌ها، مشارکت آن‌ها را در امور آموزش و پرورش افزایش دهیم.»

او در ادامه گفت : «با وزیر کشور صحبت‌هایی داشته‌ام که محل‌هایی مشخص شود تا معلمان جهت اعتراض‌هایشان در آن محل‌ها حضور پیدا کنند و تهدیدهایی که در این موارد وجود دارد کم شود و در استان‌ها هم به مدیران کل تاکید خواهم کرد تا با هماهنگی با استانداران چنین محل‌هایی را مشخص کنند.»

در این جلسه نمایندگان کانون‌های صنفی معلمان در مواردی از جمله تشکل‌ها و تشکل‌یابی، ضرورت پیگیری امور معلمان بازداشت شده، نقد مدیریت آموزش و پرورش، مسایل حقوقی و رفاهی و مسایل کمی و کیفی آموزش و پرورش دغدغه‌های خود را مطح کردند.


ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: