درخواست ریال به جای دلار برای صدور ویزای اربعین از عراق

وزیر امور خارجه عراق خواستار گسترش بیش از پیش روابط دو کشور تهران و بغداد شد.

کد خبر: ۸۲۵۵
۱۲:۲۰ - ۰۷ شهريور ۱۳۹۷
دیدارنیوز ـ در دیدار ایرج مسجدی سفیر فوق العاده ایران در عراق با ابراهیم جعفری وزیر خارجه عراق ، راههای گسترش و تعمیق بیش از پیش روابط دو کشور مورد بررسی قرار گرفت.

در این دیدار مسجدی با اشاره به روابط عمیق تاریخی ، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی دو کشور همسایه ضمن تشکر از همکاری دولت و ملت عراق در برگزاری موفق مراسم اربعین گذشته خواستار همکاری و هماهنگی مسئولین ذیربط عراقی جهت ارائه تسهیلات به زوار ایرانی مراسم با شکوه اربعین از جمله اخد ریال جهت تعرفه ویزای عراق  شد .

 وی همچنین  با اشاره به ادامه آتش سوزی در بخش عراقی «هور العظیم» و مشکلات محیط زیستی ناشی از آن برای مردم استان خوزستان، خواستار رسیدگی به این موضوع  و همکاری بیشتر طرف عراقی برای مهار سریعتر  این آتش سوزی شد .
 به گزارش ایسنا ، وزیر خارجه عراق نیز  در این دیدار  اظهار کرد : همراهی جمهوری اسلامی ایران در کنار عراق در شرایط سخت مبارزه با تروریسم از جمله داعش  فراموش شدنی نیست  و این امر موجب شده است که  روابط دو کشور همسایه بیش از پیش گسترش یابد.

 وی بر  آمادگی طرف عراقی جهت همکاری و هماهنگی با جمهوری اسلامی ایران  جهت برگزاری با شکوه مراسم اربعین آینده تاکید کرد .

  وی با اشاره به دعوت رسمی خود از  محمد جواد ظریف برای دیدار از عراق ابراز امیدواری کرد با  انجام این سفر شاهد گسترش بیش از پیش روابط دو کشور باشیم.
 
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: