معاون آموزشی وزیر علوم: کلاس‌های عملی در برخی مناطق حضوری برگزار می‌شود

معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: برگزاری کلاس‌های عملی چالش جدی است که براساس همکاری و اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در دانشگاه‌های برخی مناطق به صورت حضوری برگزار می‌شود.

کد خبر: ۸۲۲۸۷
۱۱:۰۱ - ۲۹ بهمن ۱۳۹۹

 

دیدارنیوز ـ علی خاکی صدیق روز چهارشنبه در همایش یادگیری سیار، از نظر تا عمل افزود: در تمام مراحل آموزش مجازی در پاندمی کرونا با تعطیلی جدی رو به رو نشدیم و در نیمه اسفند برخی آموزش‌ها متوقف شد؛ زیرا تصور می‌شد این مسئله گذرا است، اما از فروردین ماه آموزش الکترونیکی در تمام موسسات ایجاد و جایگزین آموزش حضوری شد.

وی در این همایش که به صورت مجازی برگزار شد، ادامه داد: در ایران سیاست کلان وزارت علوم با مشاوره معاونین موزشی دانشگاه‌ها توقف نشدن آموزش بود و انعطاف پذیری در آموزش ایجاد شد.

خاکی صدیق تصریح کرد: مقاومت‌هایی برای آموزش مجازی بود که در این زمینه فرهنگ سازی شد. موضوع آموزش الکترونیکی درکشور افتخار ملی است و دانشگاه‌ها به خوبی نقش خود را ایفا کردند و اجازه ندادند آموزش دچار بحران شود.

وی عنوان کرد: استفاده از موبایل در فضای آموزشی یک الزام است و یک انتخاب نیست. در وزارت علوم از عملکرد فعالیت دانشگاه‌ها دو نوبت گزارش گیری انجام شد.

خاکی صدیق تصریح کرد: از ۲۲۰ دانشگاه گزارش گیری شد. حدود ۷۸ دانشگاه دولتی هستند و عملکرد حدود ۷۱ هزار هیات علمی نیز بررسی شد. بیش از ۹۸ درصد کلاس‌های الکترونیک و ۷۷ درصد کلاس‌های عملی برگزار شده است.

وی اظهار داشت: بیش از ۹۷ درصد از مجموع دانشجویان از آموزش‌های الکترونیکی بهره‌مند شدند. دانشگاه‌ها باید بودجه‌های خود را به سمت آموزش مجازی سوق دهند و اساتید را آموزش دهند. با تفاهم‌نامه آموزش الکترونیکی که به تصویب رسید، این آموزش‌ها به یقین در قالب آموزش‌های ترکیبی استقرار پیدا می‌کند.

معاون وزیر علوم تصریح کرد: مشکلات و چالش‌های جدی دروس عملی، سنجش تحصیلی دانشجویان چالش بزرگی است که اساتیدی که ارزیابی در طول ترم داشته اند به صحت آن نزدیک‌تر است. برخی اساتید می‌خواستند با آزمون ارزیابی کنند که نتیجه موفقی نداشت. چالش‌هایی داریم که امید است با کم شدن بیماری کلاس‌های عملی را برگزار کنیم.

خاکی صدیق افزود: ستاد ملی کرونا به برخی مناطق مجوز داد که کلاس‌های عملی در برخی نقاط برگزار شود. همچنین به دنبال این هستیم تا با رعایت پرتکل‌های بهداشتی کلاس‌ها به صورت ترکیبی از حضوری و مجازی برگزار شود.

"اولین همایش ملی یادگیری سیار، از نظر تا عمل، بهمن ۹۹" روز‌های ۲۹ و ۳۰ بهمن توسط هسته پژوهشی یادگیری سیار دانشگاه علامه طباطبایی در محل این دانشگاه برگزار می‌شود.
 
منبع: ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: