برگزاری دو نوع آزمون برای ارزشیابی ترم اول دانش آموزان/ سند ۲۰۳۰ هیچ جایگاهی در بودجه نداشته است

وزیر آموزش و پرورش گفت: در بودجه و ردیف‌های بودجه هیچ پیش‌بینی برای سند ۲۰۳۰ انجام نشده بود.

کد خبر: ۷۸۵۶۷
۱۲:۳۷ - ۰۳ دی ۱۳۹۹
 
دیدارنیوز ـ محسن حاجی‌میرزایی در حاشیه جلسه امروز هیئت دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی درباره در نظرگرفتن مواردی در بودجه برای سند ۲۰۳۰ تاکید کرد: در بودجه و ردیف‌های بودجه هیچ پیش‌بینی برای سند ۲۰۳۰ انجام نشده بود.

وی در پاسخ به این پرسش که از موارد انضمامی سند ۲۰۳۰ موردی در بودجه بوده یا خیر؟ افزود: یک برنامه‌ای بود که متعلق به سال ۹۴ می‌شد و به اشتباه در بودجه قرار گرفته بود که برداشته شد.

وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به این پرسش که آیا امتحانات به صورت حضوری یا غیرحضوری برگزار می‌شود نیز گفت: امتحانات را ابلاغ کردیم و اختیاراتی را هم به شورای مدرسه دادیم. روش‌های آزمون غیرحضوری را هم معین کردیم و در اختیار مدارس و مناطق قرار دادیم.
 

برگزاری دو نوع آزمون برای ارزشیابی نیمسال اول دانش آموزان
حاجی‌میرزایی یادآور شد: ما دو نوع آزمون داریم، یکی آزمون‌های تکوینی است و یکی هم آزمون‌های پایانی که سهم این‌ها در تعیین نمره پایانی دانش‌آموزان متفاوت است. آزمون تکوینی آزمونی است که بر اساس ارزیابی یک معلم از میزان فراگیری دانش‌آموزان در طول سال انجام می‌شود و ارزیابی پایانی هم که در پایان هر نوبت امتحانی انجام می‌شود و امسال در پایان دی‌ماه به شکل‌های مختلف انجام می‌شود.

وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: هرجایی که ستاد مقابله با کرونا اجازه دهد و مقررات منعی نداشته باشد، ترجیح ما برقراری آزمون حضوری است، اما اگر با مخالفت ستاد مواجه شود در برخی مناطق، به صورت غیرحضوری برگزار می‌شود.
 
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: