اصلاح آیین نامه نام گذاری معابر شهر تهران

اعضای شورای شهر تهران آیین نامه نام گذاری و تغییر نام معابر را اصلاح کردند.

کد خبر: ۷۷۲۷۴
۱۲:۴۲ - ۱۶ آذر ۱۳۹۹
دیدارنیوز - صبح امروز طرح اصلاح آیین نامه نام گذاری و تغییر نام معابر و اماکن عمومی شهر تهران روی میز بررسی شورای شهر قرار گرفت و محمد جواد حق شناس یه عنوان رئیس کمیته نام گذاری شورای شهر در تشریح جزئیات این اصلاحیه گفت: این طرح توسط ۱۰ نفر از اعضای شور ای شهر به امضا رسید که کلیات آن در جلسات قبلی به تصویب رسید و جلسات مختلف کارشناسی آن برگزار شده که نهایتا کارشناسان به سه تغییر در این آیین نامه رسیدند.

وی در تشریح تغییرات این آیین نامه گفت: اضافه شدن  دبیران شورایاری هر منطقه در این اصلاحیه دیده شده است که بر همین اساس به فراخور هر منطقه از دبیر شورایاران آن دعوت می‌کنیم که به واسطه اشرافی که بر روی محله و منطقه‌شان دارند.  به ما در تغییر نام و انتخاب نام جایگزین کمک کنند.

وی با بیان این که مقرر شد اعضایی از فرهنگستان ادب بدون حق رای و تنها برای ارائه نظرات کارشناسی در جلسات کمیته شرکت کنند، افزود: قبلا این کمیته هفت نفره با حضور سه عضو رسمیت می‌یافت که حالا رسمیت جلسه را از حضور سه نفر به ۵ نفر افزایش دادیم.

اعضای شورای شهر تهران با ۱۷ رای موافق به این سه تغییر در آیین نامه  نام گذاری معابر شهر تهران رای دادند.

بهاره آروین در ادامه با اشاره به لزوم هم سطح سازی ترکیب کمیته نام گذاری گفت: چرا باید دبیر شورایاری هر منطقه در جلسات باشد. در حالی که ما تشکیلات ستاد شورایاری داریم و می‌بایست یک نفر از ستاد شورایاری اضافه شود.

نهایتا پیشنهاد اضافه شدن یک نفر از ستاد شورایاری در کمیته نام گذاری نیز به تصویب رسید.
 
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: