سوغات مهاجرپذیری، حاشیه‌نشینی است

فرماندار شهرستان خرم‌دره گفت: مهاجرپذیر بودن یک شهر سبب افزایش حاشیه‌نشینی می‌شود.

کد خبر: ۷۴۴۹
۱۱:۳۵ - ۲۸ مرداد ۱۳۹۷
دیدارنیوز ـ حجت محمدی در جلسه کمیته برنامه‌ریزی خرم‌دره با بیان اینکه این شهرستان در بحث شهرک صنعتی دارای نواقصاتی بود که موجب بروز مشکل برای سرمایه‌گذاران و واحدهای مستقر می‌شد، اظهار کرد: با اعتباری که امسال برای شهرک صنعتی شهرستان در نظر گرفته شده است امیدواریم شاهد رفع این نواقصات و استقبال سرمایه‌گذاران از سرمایه‌گذاری در این شهرک باشیم .

وی با تاکید بر اینکه پروژه‌هایی که در سطح شهرستان در حال اجرا است نباید به حال خود رها شوند، اظهار کرد: مدیران باید به صورت مستمر از این پروژه‌ها بازدید کنند تا بیت‌المال از بین نرود، زیرا مردم به هیچ وجه اتلاف بیت‌المال را قبول نمی‌کنند .

این مسئول با اشاره به بازسازی کتابخانه مدرس، اظهار کرد: این کتابخانه که قدیمی‌ترین کتابخانه شهرستان است در هسته اصلی شهر قرار دارد و برای بازسازی آن امسال یک میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است .

فرماندار شهرستان خرم‌دره یادآور شد: پروژه احداث کتابخانه مدرس شهرستان 9 معارض داشت که با پیگیری‌های فراوان و کمک خیرین این مشکل مرتفع شد .

وی با اشاره به اینکه شهرستان خرم‌دره جزو شهرستان‌های سبز استان در حوزه راه‌های روستایی محسوب می‌شود، عنوان کرد: در ورودی برخی روستاهای شهرستان مانند انجلین مشکل وجود داشت که با اصلاح‌های هندسی صورت گرفته توسط مسئولین مرتبط این مشکلات نیز مرتفع شد .

این مسئول در ادامه با اشاره به اینکه خرم‌دره جزو سه شهرستان صدرنشین استان در زمینه مهاجرپذیری است، ادامه داد: مهاجرپذیر بودن یک شهر که اغلب موجب افزایش جمعیت شهری می‌شود پیامدهایی را به دنبال دارد که از مهم‌ترین آنها می‌توان به افزایش نیازهای شهری و حاشیه‌نشینی اشاره کرد .

فرماندار شهرستان خرم‌دره با اشاره به اینکه بیش از 80 درصد جمعیت شهرستان در مناطق شهری ساکن هستند، بیان کرد: جمعیت شهری بالا شهرداری توانمند را می‌طلبد، لذا ضروری است نسبت به تقویت و کمک به شهرداری اهتمام ویژه در شهرستان وجود داشته باشد .

وی با اشاره به اینکه طی 20 سال گذشته جمعیت شهر خرم‌دره 20 درصد افزایش داشته است، تصریح کرد: این امر موجب افزایش ساخت و سازهای غیرمجاز و حاشیه‌نشینی شده است .

این مسئول با بیان اینکه امسال اعتبارات بر حسب اولویت‌ها تقسیم می‌شود، بیان کرد: طی سالجاری یک میلیارد تومان اعتبار به حوزه بهداشت و درمان شهرستان اختصاص یافت .

محمدی با اشاره به اینکه طی سال 96 و 97 بیش از 14 میلیارد تومان اعتبار به تصفیه خانه آب سد کینه‌ورس اختصاص یافت، افزود: در حال حاضر این پروژه بالای 75 درصد پیشرفت فیزیکی دارد .

در ادامه این جلسه نیز شهردار خرم‌دره با اشاره به پروژه احیای جاده ابریشم، اظهارکرد: آثار تاریخی حساسیت ویژه‌ای دارند و در بازسازی آنها در حد توان باید سعی شود اصالت بنا حفظ شود تا اثر از انتفاع خارج نشود .

امیر هوشنگ نوری‌آرا با تاکید بر اینکه شهردار نهاد عمومی غیر انتفاعی است 370 وظیفه مصوب در سطح شهر دارد، اظهار کرد: خدمات شهرداری مربوط به مقطع یا زمان حاصی نیست بلکه یک فرد از زمان تولد تا زمان مرگ از خدمات شهرداری بهره‌مند می‌شود .

وی با اشاره به اینکه در شهر خرم‌دره توزیع مکانی در ارائه خدمات عمومی به شهروندان مطلوبیت لازم را ندارد، تصریح کرد: در کنار محورهای اصلی شهر باید به حاشیه‌نشینی نیز توجه شود .

این مسئول با تاکید بر ضرورت ارتقای سیما و منظر شهری، تصریح کرد: سیما و منظر شهری با روح و روان مردم ازتباط دارد لذا باید محیطی جذاب و شاد برای شهروندان تامین شود تا مردم بتوانند از امکانات به نحو مطلوب برخوردار شوند .

شهردار خرم‌دره با تاکید بر ضرورت تقویت وجه شب شهر، عنوان کرد: این امر موضوعی است که کمتر به آن پرداخته شده است .

نوری‌آرا، تکمیل پروژه‌های نیمه‌کاره را از اولویت‌های شهرداری برشمرد و افزود: متاسفانه خرم‌دره فاقد پارک و فضاهای عمومی در شان مردم است که باید در این حوزه نیز اهتمام ویژه‌ای وجود داشته باشد .

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: