2 کودک 5 و 10 ساله؛ قربانیان تازه جنایت علیه کودکان

دو کودک 5 و 10 ساله در آق‌قلا و مشهد قربانی جنایت‌هایی فجیع شدند. عاملان این قتل‌ها دستگیر شده‌اند و به جرمشان اعتراف کرده‌اند.

کد خبر: ۶۸۲
۱۱:۰۶ - ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۷
دیدارنیوز ـ در نخستین پرونده، قاتل دختربچه پنج‌ساله ساکن یکی از روستاهای آق‌قلا واقع در استان گلستان، در کمتر از دو ساعت دستگیر شد.

بعدازظهر ‌روز پنجشنبه ناپدیدشدن دختربچه‌ای پنج‌ساله به نام سلاله در روستای‌ «گری» از توابع شهرستان آق‌قلا به پلیس اطلاع داده شد.

بلافاصله جست‌وجوی مأموران انتظامی برای یافتن دختربچه آغاز و در کمتر از دو ساعت فردی 40 ساله در مراتع اطراف روستا شناسایی و دستگیر شد و سپس جسد کودک در مراتع این شهرستان پیدا شد.  فرد دستگیرشده در بازجویی‌های اولیه به قتل اعتراف کرد و برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شد.

فرمانده انتظامی شهرستان آق‌قلا دراین‌باره گفت: علت اولیه قتل خفگی تشخیص داده شده است. جزئیات بیشتر درباره نحوه قتل پس از بررسی پزشک قانونی اعلام خواهد شد.

در همین حال رامین نورقلی‌پور، نماینده مردم غرب گلستان در مجلس شورای اسلامی، در کانال تلگرامی خود درباره قتل این دختربچه نوشت: خبرها حاکی از آن است که فردی معتاد این دختر کوچک را ربوده و با بستن دست‌و‌پا و دهانش، او را در خرابه‌ای رها کرده است. پس از مشکوک‌شدن و بازجویی و پیداکردن محل آن دختربچه معصوم، متأسفانه پلیس و خانواده کودک با پیکر بی‌جان او روبه‌رو شدند.

همچنین عبدالناصر ‌گری، پدربزرگ سلاله، هم ‌با اشاره به جزئیات پیداشدن جسد نوه‌اش، گفت: قاتل سلاله سابقه شرارت داشت و مردم روستا از دست او عاصی بودند.

او گفت: ساعت 11ونیم صبح ‌روز پنجشنبه متوجه شدیم سلاله گم شده و خبری از او نیست. بلافاصله با در‌جریان‌گذاشتن پلیس و جست‌وجوکردن، فردی را که به او مشکوک بودیم، پس از چهار ساعت پیدا کردیم.

پدربزرگ سلاله با اشاره به اینکه قاتل سابقه شرارت نیز دارد، تصریح کرد: تمام افراد منطقه از دست این فرد عاصی بودند. ما سریع به فکر افتادیم که حتما کار او باشد و این باعث شد تا به او شک کنیم.

گری ادامه داد: قاتل پس از ربودن سلاله، او را به یکی از انبارهای منطقه منتقل کرده و دست‌وپایش را بسته و سلاله به‌دلیل خفگی جانش را از دست داده است.

در دومین پرونده، یک دانش‌آموز ۱۰ ساله مشهدی با ۲۱ ضربه چاقو کشته شد.

دانش‌آموز ۱۰ ساله روز پنجشنبه هنگامی که ساعت ۱۲ ظهر از منزلشان در خیابان موسوی قوچانی بیرون می‌رود تا با سرویس خود به مدرسه برود، به یاد می‌آورد که راننده سرویس به آنها گفته بود به‌علت مشکلی که برایش پیش آمده چند روزی نمی‌تواند به‌دنبال دانش‌آموزان بیاید و آنها باید با پدرومادر خود به مدرسه بروند.

این کودک زنگ خانه را زده و به مادر خود گفته بود به‌علت اینکه سرویس مدرسه به‌دنبال او نمی‌آید باید با تاکسی‌تلفنی تماس بگیرد تا او را به مدرسه ببرد.

مادر دانش‌آموز با تاکسی‌تلفنی تماس گرفت. سپس خودروی پراید سفیدی در مقابل منزل آنها نگه‌ داشت و این کودک به تصور اینکه آن خودرو تاکسی‌تلفنی است، پس از گفت‌وگویی کوتاه با راننده پراید، سوار خودرو ‌شد و رفت.

مادر این دانش‌آموز که همه این صحنه‌ها را از آیفون تصویری نگاه می‌کرد، چون تاکسی‌تلفنی خیلی سریع رسیده بود، به موضوع شک کرد و مجددا با تاکسی‌تلفنی تماس گرفت و نام خودرو را از مسئول تاکسی‌تلفنی پرسید و فهمید آنها خودروی سمند فرستاده‌اند.

پس از آن، خانواده پیگیر سرنوشت کودک خود بودند تا اینکه ساعت هفت بعدازظهر جسد این کودک در نزدیکی شهرک صنعتی شاندیز و پشت ورزشگاه ثامن‌الحجج در حالی کشف شد که ضربات متعدد چاقو خورده بود و پیشانی‌اش با تیشه قندشکن شکافته شده بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدجواد حسینی، معاون دادستان مشهد، درباره این پرونده گفت: با توجه به حساسیت خاصی که این پرونده داشت، دادستان مرکز استان خراسان‌رضوی دستور ویژه‌ای در این زمینه صادر کرد و بازپرس ویژه قتل عمد مشهد و پلیس جنایی فرمانده انتظامی استان کار خود را آغاز کردند و در نهایت قاتل که جوانی 27 ساله است دستگیر شد.
حسینی در پاسخ به اینکه انگیزه قاتل چه بوده است، گفت: انگیزه قاتل هنوز مشخص نیست و بررسی‌ها در این زمینه همچنان ادامه دارد.
 
منبع: شرق
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: