مدیرکل میراث‌فرهنگی استان زنجان:

دولت با بسته پشتیبانی از گردشگری و صنایع‌دستی حمایت می‌کند

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان، از به نتیجه رسیدن بسته حمایت از صنعت گردشگری و صنایع‌دستی با پیگیری‌های وزیر میراث‌فرهنگی در دولت خبر داد.

کد خبر: ۵۷۰۵۸
۱۲:۳۷ - ۱۷ فروردين ۱۳۹۹

دیدارنیوز ـ به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان، امیر ارجمند گفت: بسته حمایتی که به واسطه خسارت‌های متحمل شده در زمان شیوع ویروس کرونا، با پیگیری‌های وزیر میراث‌فرهنگی، شامل حال واحدها، فعالان گردشگری و صنایع‌دستی شده است.

 

وی اعلام کرد: این بسته حمایتی با هدف حفظ اشتغال نیروی انسانی شاغل در حوزه گردشگری و صنایع‌دستی تهیه شده است که این افراد از این دو صنعت برای امرار معاش استفاده می‌کردند تا جلوی ایجاد مشکل برای نیروی انسانی این حوزه را بگیرد.

 

ارجمند افزود: افراد فعال، هنرمند، مهم‌ترین سرمایه صنعت گردشگری و صنایع‌دستی بوده است. آمار جمعیت بیکار شده در صنعت گردشگری و صنایع‌دستی زنجان به زودی مشخص خواهد شد و اقدامات بعدی در این خصوص انجام خواهد یافت.

این مسئول ادامه داد: امهال سه ماهه مالیات اعم از مالیات بر درآمد و مالیات بر ارزش‌افزوده و تعویق سه ماهه بازپرداخت تسهیلات بانکی، از جمله موارد حمایتی این بسته به‌شمار می‌رود.

 

ارجمند تصریح کرد: همچنین امهال ۲۳ درصد حق بیمه کارفرمایی پرسنل شاغل در واحدهای گردشگری و صنایع‌دستی، از دیگر موارد این بسته حمایتی است.

 

مدیرکل میراث‌فرهنگی استان زنجان، تعویق پرداخت قبوض خدماتی (آب، برق و گاز) را به مدت سه ماه و پس از آن به صورت اقساطی را از دیگر موارد مطرح شده در بسته حمایتی دولت عنوان کرد و گفت: همچنین امکان استفاده واحدها و فعالان گردشگری و صنایع‌دستی از اوراق تضمینی سرمایه در گردش، گواهی اعتبار مولد (طرح گام) و امکان استفاده از تسهیلات بانکی با نرخ ۱۲ درصد در این طرح لحاظ شده است.

 

ارجمند خاطرنشان کرد: علاوه بر این تمدید سه ماهه موارد فوق‌الذکر به شش ماه نیز توسط وزارتخانه در دست پیگیری است که با نهایی شدن، اطلاع‌رسانی خواهد شد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: