کاهش ۵۴ درصدی تعداد مسافران برای خروج از خراسان جنوبی

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی از کاهش ۵۴ درصدی مسافرین از شهرستان‌های استان به خارج از استان خبر داد.

کد خبر: ۵۵۸۴۱
۱۲:۳۷ - ۲۸ اسفند ۱۳۹۸

دیدارنیوز ـ مهدی گرجی، امروز چهارشنبه ۲۸ اسفند در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از ابتدای اسفند ماه سال جاری تا ۲۷ اسفندماه، ۱۰۱ هزار و ۵۴۱ نفر مسافر با ناوگان حمل و نقل عمومی مسافری برون شهری استان جابجا شده‌اند که نسبت به مدت مشابه ماه گذشته از کاهش ۳۰ درصدی برخوردار بوده است.

 

وی ادامه داد: در این مدت تعداد مسافرین جابجا شده در داخل استان ۶۲ هزار و ۳۳۷ نفر (۶۱ درصد) و جابجا شده به خارج استان ۳۹ هزار و ۲۰۴ نفر (۳۹ درصد) بوده است که نسبت به مدت مشابه ماه گذشته جابجایی داخل استان سه درصد افزایش و جابجایی مسافرین به خارج از استان ۵۴ درصد کاهش داشته است.

 

گرجی افزود: میزان جابجایی مسافرین وارده به استان نیز از ابتدای اسفند ماه سال جاری تا ۲۷ اسفندماه ۳۰ هزار و ۴۹۹ نفر بوده است که نسبت به مدت مشابه ماه گذشته از کاهش ۴۸ درصدی برخوردار بوده است.

 

وی عمده مسئله موجود در کاهش چشمگیر مسافرت‌های جاده‌ای به ویژه در مسیر‌های برون استانی را عدم رغبت به مسافرت از سوی همشهریان به منظور پیشگیری از ابتلا مردم به ویروس کرونا اعلام کرد و از مردم خواست علی رغم رعایت موارد بهداشتی در پایانه‌های مسافری و ناوگان حمل و نقل عمومی و هم چنین نظارت‌های انجام شده در پایانه‌های مسافری، ایستگاه‌های سیار و ورودی‌ها به استان از سوی دستگاه‌های متولی به ویژه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی و بهداشتی بیرجند و جمعیت هلال احمر استان از انجام مسافرت‌های غیرضروری خودداری کنند.

 

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی اظهار کرد: به منظور برون رفت از شرایط فعلی، پیشگیری از ابتلا مسافرین به ویروس کرونا و در راستای رفاه حال مسافرین، کاهش ترافیک شهری، کاهش هزینه سفر، کاهش آلودگی محیط زیست و ... امکان تهیه بلیت رفت و برگشت برای تمامی مقاصد سفر از مبدأ استان و از طریق وب سایت‌های اینترنتی www.payaneha.com و www.payaneh.ir فراهم شده است.

 

گرجی افزود: مسافرین می‌توانند با برنامه‌ریزی قبلی نسبت به تهیه بلیت بدون مراجعه به پایانه‌های مسافری و دفاتر فروش بلیت اقدام و از تخفیفات لحاظ شده بهره‌مند شوند.

 

وی بیان کرد: از یکم اردیبهشت‌ماه ۹۹ با برنامه‌ریزی صورت پذیرفته و در راستای ساماندهی و ارتقاء سطح خدمات به مسافرین و رعایت نکات ایمنی و سلامت همشهریان مقرر شد فروش بلیت به صورت حضوری و از طریق دفاتر شرکت‌های حمل و نقل مسافر مستقر در پایانه مسافری بیرجند به طور کامل (بجز وب کیوسک‌های فروش بلیت اینترنتی نصب شده در محل پایانه) قطع و فروش بلیت صرفاً از طریق وب سایت‌های اعلام شده، دفاتر آژانس‌های مسافرتی، دفاتر پیشخوان دولت و دفاتر فروش بلیت سطح شهر انجام شود.

 

معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی خاطرنشان کرد: شماره تلفن ۱۴۱ و سامانه پیام کوتاه ۳۰۰۰۵۶۱۴۱ آماده دریافت انتقادات، پیشنهادات و نقطه نظرات هم استانی‌ها است.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: