بخشداری مرکزی خرم‌دره خبر داد:

ممنوعیت خرید و فروش پرندگان توسط دست‌فروش‌ها در روستا‌ها

بخشدار مرکزی خرم‌دره گفت: با توجه به احتمال‌ها در مورد شیوع آنفلوانزای فوق‌حاد پرندگان، خرید و فروش هرگونه پرنده و مرغ و خروس توسط دست‌فروشان در روستا‌های خرم‌دره ممنوع است.

کد خبر: ۵۵۰۹۱
۱۱:۲۲ - ۲۱ اسفند ۱۳۹۸

دیدارنیوز ـ مصطفی ثنایی صبح امروز (۲۱ اسفند) در جلسه پیشگیری از شیوع آنفلوانزای فوق‌حاد پرندگان در خرم‌دره، با بیان این‌که آنفلوانزای پرندگان یک بیماری ویروسی جدی و بسیار عفونی ماکیان و پرندگان شکاری است که توسط تیپ‌های مختلف ویروس آنفلوانزا ایجاد می‌شود، تصریح کرد: عفونت ناشی از این ویروس‌ها ممکن است به پستانداران و به خصوص انسان‌ها گسترش یابد.
 
وی با بیان این‌که در خصوص احتمال شیوع بیماری آنفلوانزای فوق‌حاد پرندگان به دهیاران اخطار‌ها و آموزش‌های لازم داده شده است، ادامه داد: در همین راستا ممنوعیت خرید و فروش هرگونه پرنده و مرغ و خروس توسط فروشندگان دوره‌گرد که به روستا‌ها مراجعه می‌کنند نیز به دهیاران اعلام شده است.
 
این مسئول با بیان این‌که در هر روستا ستاد بحران تشکیل شده است، یادآور شد: این ستاد متشکل از جوانان و معتمدان هر روستا است که به صورت ۲۴ ساعته در آماده‌باش کامل به سر می‌برند.
 
ثنایی با اشاره به شیوع ویروس کرونا در کشور، یادآور شد: روستائیان خرم‌دره نیز از این آموز‌ها بی‌نصیب نماندند تا جایی که اطلاعات لازم به طور مستمر توسط خانه‌های بهداشت به روستائیان ارائه می‌شود.
 
بخشدار مرکزی خرم‌دره، با تاکید بر این‌که در راستای مبارزه با کرونا و آنفلوانزای فوق‌حاد پرندگان همه دهیاران مکلف هستند که همکاری لازم با شبکه بهداشت و درمان و دامپزشکی را داشته باشند، تصریح کرد: علاوه بر این امر دهیاری‌ها در امر ضدعفونی روستا‌ها به ویژه در اماکن پرتردد نیز مشغول به کار هستند و هرگونه موارد مشکوک را اطلاع‌رسانی می‌کنند.
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: