معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی اعلام کرد:

آواربرداری ۶۰ واحد زلزله زده در خوی تاکنون

معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی گفت: تاکنون آواربرداری ۶۰ واحد زلزله زده در خوی انجام شده است.

کد خبر: ۵۴۳۹۳
۰۸:۵۸ - ۱۴ اسفند ۱۳۹۸

دیدارنیوز ـ آیدین رحمانی در گفت و گوی ویژه خبری شبکه استانی شامگاه سه شنبه ۱۳ اسفند ماه با اشاره به امداد رسانی به زلزله زدگان خوی، ضمن یادآوری اینکه تمامی واحد‌های نوار ۲۰ کیلومتری مرزی بیمه بودند، گفت: ارزیابی خسارات انجام شد که بعد از آواربرداری اقدامات بازسازی و نوسازی آغاز می‌شود که تاکنون عملیات آواربرداری ۶۰ واحد با کمک بنیاد مسکن انجام شده و مابقی در حال انجام است.
 
وی بابیان اینکه در اثر وقوع ۲زمین لرزه و ۳۰ پس لرزه بیش از ۶۱۰۰ واحد مسکونی خسارت ۱۰ تا ۱۰۰ درصدی دیدند، ادامه داد: بیمه تسهیلاتی تا سقف ۳۰میلیون تومان برای خسارت واحد‌های آسیب دیده پرداخت می‌کند همچنین بارایزنی‌های انجام شده با تامین منابع، خسارات احشام نیز پرداخت می‌شود.
 
رحمانی اظهار کرد: عملیات آواربرداری توسط ۳۳دستگاه ماشین آلات سنگین انجام می‌شد که به منظور سرعت دهی به روند عملیات، این تعداد دستگاه را به ۱۰۰ دستگاه افزایش دادیم تا مقدمات بازسازی در منطقه سریعتر فراهم شود.
 
معاون استاندار بااشاره به توزیع چادر، والور، جیره غذایی ۷۲ ساعته در بین زلزله زدگان افزود: ۵۰۰۰چادر، ۴۵۰۰ والور و ۴۵۰۰ جیره غذایی ۷۲ ساعته نیز بین زلزله زده‌ها توزیع شد.
 
وی ادامه داد: تا به امروز ۵۰۰۰غذای گرم بین زلزله زدگان قطور توزیع شده همچنین کمک‌های مردمی گسیل شده نیز با نظارت مسئولان در منطقه توزیع می‌شود.
 
رحمانی با اشاره به اینکه مشاغل اصلی مردم منطقه زلزله زده دامداری بود ک نیاز بود احشام زیر اوار و زنده تعیین تکلیف شود، تصریح کرد: بیش از ۸۶۲ راس احشام تلف شده نیز با رعایت اصول بهداشتی دفن شدند و محل‌هایی با ظرفیت ۴۵۰۰ راس برای نگهداری احشام زنده ساخته شده است.
 
وی با اشاره به اهمیت تامین بهداشت منطقه و جلوگیری از شیوع کرونا خاطر نشان کرد: ۱۰۰نفر در قالب ۷ اکیپ علوم مزشکی شهرستان جهت تست و شناسایی مشکلات و بیماری‌های مختلف در مناطق زلزله زده گسیل شدند تا علاوه بر آگاهی بخشی، مشکلات و بیماری‌ها نیز شناسایی شود که در این راستا نیز خدمات بهداشتی و دارو‌ها به شکل رایگان ارائه شد.
 
رحمانی ادامه داد: تاکنون ۲۵۰۰ بسته بهداشتی در منطقه زلزله زده قطور توزیع شده و ادامه دارد تا از انتشار هر نوع بیماری و کرونا جلوگیری شود.
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: