آخرین وضعیت مناطق زلزله زده آذربایجان غربی

زمین لرزه‌ای به بزرگی ۵.۷ ریشتر در ساعت ۹:۲۲ دقیقه صبح روز دوشنبه ۴ اسفند در بخش قطور و با همین ریشتر شب گذشته در زرآباد از توابع شهرستان خوی درآذربایجان غربی به وقوع پیوست که در اثر این زمین لرزه خسارات ۱۰ تا ۱۰۰ درصدی در روستا‌های منطقه گزارش شده است. خوشبختانه این زلزله خسارت جانی در بر نداشت، ولی به ۴۳ روستا آسیب‌هایی وارد شد. 

کد خبر: ۵۳۳۵۳
۱۳:۱۴ - ۰۵ اسفند ۱۳۹۸

دیدارنیوز ـ انتقال ۱۰‌مصدوم زمین لرزه شب گذشته جهت مداوا به بیمارستان خوی
 
‌معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی گفت: ۱۰‌مصدوم جهت مداوا به بیمارستان خوی منتقل شدند.
 
‌آیدین رحمانی با اشاره به آخرین وضعیت زلزله زدگان قطور ضمن اشاره به زلزله شب گذشته در این منطقه و قطع برق و ارتباط تصریح کرد: خوشبختانه زمین لرزه ۵.۷ شب گذشته قطور با توجه به آگاهی مردم تلفات جانی نداشته و نیرو‌های هلال احمر و اورژانس بلافاصله به محل اعزام و خدمات لازم را ارائه کردند.
 
وی با بیان اینکه تعداد مصدومین ۹۵ نفر بود که ۸۵ نفر به صورت سرپایی مداوا شدند، تصریح کرد: ۱۰ نفر نیز به بیمارستان خوی جهت مداوا اعزام شدند.
 
رحمانی با بیان اینکه ۲۷روستا و یک شهر قطور به ظرفیت ۵۰۰۰ خانوار در گیر زمین لرزه بودند، گفت: به دلیل وجود پس لرزه‌ها و ترس از اسکان توسط خانوار‌ها اقدامات لازم جهت احداث کمپ و اسکان اضطراری و موقت در منطقه فراهم شده است.
 
وی با اشاره به ارسال اقلام امدادی و گرمایشی به مناطق زلزله زده تصریح کرد: ۴۰۰ دستگاه چادر و ۱۲۰۰ پتو توزیع شده همچنین ۱۴۰۰ چادر نیز از استاک‌های دیگر ارسال شده است.
 
معاون استاندار با بیان اینکه همه خانوار‌ها بیمه بودند، تصریح کرد: نیرو‌های بنیاد مسکن برای ارزیابی برای آواربرداری در محل حضور دارند تا در اولین فرصت ممکن نسبت به آواربرداری و احداث مساکن اقدام کنند.
 
‌اتصال برق مناطق زلزله زده آذربایجان غربی
‌مدیرعامل شرکت برق آذربایجان غربی از اتصال برق مناطق زلزله زده خبر داد.
 
حسن بکلو  با اشاره به وقوع زمین لرزه اول در قطور خوی و قطع برق مناطق افزود: بلافاصله اکیپ‌های شرکت برق در منطقه حضور یافته و برق خطوط اصلی در کمتر از ۲ساعت پس از وقوع زمین‌لرزه وصل شد و تا ساعت ۱۳ ظهر نیز برق تمامی مشترکین روستا‌ها وصل شد.
 
وی با بیان اینکه پس از وقوع زمین لرزه ساعت ۱۹:۳۰ شب گذشته به دلیل حفظ امنیت برق برخی واحد‌ها قطع بود، اظهار کرد: بلافاصله برق رسانی انجام شد و تا ساعت ۲ بامداد تمامی روستا به جز ۶ روستا با توجه حجم آسیب‌دیدگی بالای آن‌ها وصل شد.
 
مدیر عامل شرکت برق آذربایجان غربی ادامه داد: ۴۰ اکیپ در محل برای ارائه خدمات آماده هستند.
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: