مافی: اختیارات دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام بررسی می‌شود

عضو هییت رئیسه کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور اظهار کرد: باتوجه به نظر موافق کمیسیون های حقوقی و سیاسی مجمع تشخیص مصلحت نظام با مصوبه مجلس در خصوص طرح اصلاح قانون شوراها مبنی بر عضویت اقلیت‌ها و خارج شدن آن از دستور کار مجمع با نظر دبیر، اختیارات دبیر مجمع در جلسه آینده کمیسیون شورا ها مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

کد خبر: ۵۲۵۸
۱۱:۵۱ - ۲۸ تير ۱۳۹۷

دیدارنیوز - پروانه مافی درباره طرح اصلاح قانون شوراها مبنی بر عضویت اقلیت‌های مذهبی در شورای شهر و روستا، گفت: طرح اصلاح قانون شوراها به دلیل اصرار مجلس بر مصوبه خود یعنی حضور اقلیت‌های مذهبی در شوراهای شهر و روستا و مخالفت شورای نگهبان به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارجاع شد. 

وی در ادامه گفت: بر اساس قانون زمانی اختلافی بین شورای نگهبان و مجلس بر سر طرحی وجود داشته باشد، آن طرح برای تعیین و تکلیف به مجمع تشخیص مصلحت نظام فرستاده می شود.

نماینده مردم تهران در مجلس تصریح کرد: کمیسیون‌های حقوقی و سیاسی مجمع پس از بررسی موافقت خود را با مصوبه مجلس اعلام کردند و این طرح قرار بود در دستور کار مجمع عمومی تشخیص مصلحت نظام قرار گیرد.

وی افزود: علی‌رغم  نظر کمیسیون‌های حقوقی و سیاسی مجمع این طرح به دستور محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام از دستور کار خارج شده است. موضوع اختیارات دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام و علت این نوع تصمیم‌گیری باید مشخص و شفاف شود. از این رو در هفته کاری آتی کمیسیون شوراها این موضوع را مورد بررسی قرار خواهد داد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: