فرماندار شهرستان جاسک:

احداث ۴۰ واحد مسکونی جدید در روستای سیل زده سدیج/ موضوع جا به جایی روستا‌ها در دست بررسی

فرماندار شهرستان جاسک به تشریح آخرین جزئیات از مناطق سیل زده این شهرستان و اقدامات صورت گرفته در جهت بازسازی زیرساخت‌های تخریب شده پرداخت.

کد خبر: ۵۱۴۹۲
۰۹:۲۰ - ۲۰ بهمن ۱۳۹۸

دیدارنیوز ـ محمد رادمهر صبح امروز (۲۰ بهمن ماه) در نشستی خبری با بیان اینکه ۴۰ واحد مسکونی جدید با کمک خیران و بنیاد مسکن در روستای سیل زده سدیج احداث می‌شود، افزود: ۲۰ واحد مسکونی توسط یک خیر ساخته می‌شود و با امکانات کامل در اختیار مردم قرار می‌گیرد و ۲۰ واحد مسکونی دیگر هم از سوی بنیاد مسکن احداث خواهد شد.
 
فرماندار شهرستان جاسک با اشاره به اینکه آب تمامی روستاه‌های سیل زده وصل شده است، اظهار کرد: البته مشکلاتی در شبکه آبرسانی وجود دارد که به زودی رفع می‌شود.
 
رادمهر اضافه کرد: برق اکثر روستا‌ها نیز وصل شده است و تنها برق دو روستا که امکان جا به جایی آن‌ها وجود دارد، از طریق ژنراتور تامین می‌شود.
 
وی بیان کرد: راه‌های روستایی مناطق سیل زده هم بازگشایی شده و تنها راه یک روستا به علت کوهستانی بودن مسدود است که تلاش برای بازگشایی این راه نیز ادامه دارد.
 
فرماندار شهرستان جاسک ادامه داد: جا به جایی روستا‌های لیره ای، پرکوه و بخشی از روستای سدیج به مکانی دیگر قطعی شده است و موضوع جا به جایی روستا‌های دیگر هم که در مسیل سیل قرار دارند، در دست بررسی و مطالعه است.
 
رادمهر با اشاره به اینکه با ایجاد یک سد در منطقه پرکوه تعداد زیادی از روستا‌ها از خطر سیل در امان خواهند بود، اظهار کرد: کمک رسانی به مناطق سیل زده با همکاری گروه‌های امدادی از جمله هلال احمر و گروه‌های جهادی همچنان در حال انجام است و نیرو‌ها در حال پاکسازی محوطه منازل و کوچه‌ها هستند.
 
وی بیان کرد: ساکنان تعدادی از روستا‌ها که اسکان اضطراری داده شده بودند، به خانه‌های خود بازگشته اند، اما تعدادی دیگر از ساکنان روستا‌ها از جمله روستای کروچ همچنان در چادر و در کمپ‌های اسکان موقت زندگی می‌کنند.
 
فرماندار شهرستان جاسک با اشاره به اینکه برخی از سیل بند‌ها ترمیم شده است، اظهار کرد: برای ترمیم سیل بند‌ها و احیای زمین‌های کشاورزی تخریب شده به ماشین آلات سنگین زیادی نیاز داریم.
 
رادمهر با اشاره به مشکلات صیادان جاسکی، خاطرنشان کرد: راه‌های دسترسی صیادان به دریا همچنان مسدود است و تعداد زیادی از قایق‌های صیادی در سیل اخیر به طور کامل تخریب و یا مفقود شده است؛ البته تعدادی از قایق‌های آسیب دیده صیادان با همکاری نیروی دریایی سپاه در حال تعمیر است.
 
وی در پایان گفت: سه مدرسه جدید هم در مناطق سیل زده جاسک با کمک خیران ساخته خواهد شد.
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: