کارشناس هواشناسی استان کردستان.

موج بارشی قوی تا ساعاتی دیگر آسمان کردستان را تحت تاثیر قرار می‌دهد

کارشناس هواشناسی استان کردستان با بیان اینکه فعالیت سامانه بارشی وارد شده از غرب کشور تا روز سه‌شنبه ادامه می‌یابد اعلام کرد که اوج بارش‌ها طی امروز و فردا صبح در آسمان کردستان صورت می‌گیرد.

کد خبر: ۵۱۴۶۱
۱۴:۲۳ - ۱۹ بهمن ۱۳۹۸

دیدارنیوز ـ نشمیل احمدیانی با اشاره به آخرین تحلیل نقشه‌های هواشناسی اظهار کرد: نقشه‌های تراز میانی جو تدوام فعالیت سامانه بارشی را تا روز سه شنبه در سطح استان نشان می‌دهد و از امروز ۱۹ بهمن تا فردا صبح شاهد اوج فعالیت سیستم بارشی خواهیم بود.
 
وی افزود: بارش‌ها به صورت برف، وزش باد شدید، مه و کاهش دید افقی و در ارتفاعات و گردنه‌ها کولاک برف خواهیم بود.
 
کارشناس هواشناسی استان کردستان با بیان اینکه از فردا فعالیت سامانه بارشی کاهش می‌یابد، تصریح کرد: در بعضی از ساعات بارش‌ها بصورت تناوبی و رگباری تا روز سه شنبه ادامه خواهد داشت.
 
وی با اشاره به نفوذ توده هوای سرد از عصر امروز، عنوان کرد: به تدریج تمام ریزش‌های جوی در سطح استان به صورت بارش برف می‌شود و تا آخر هفته دمای هوا به طور میانگین ١۰ تا ١۲ درجه کاهش می‌یابد.
 
احمدیانی در پایان یادآور شد: به دلیل وزش باد شدید، کولاک برف، کاهش محسوس دید افقی و امکان رخداد بهمن در دامنه ها‌ی برفگیر استان امکان تردد در جاده‌های استان با اختلال روبرو خواهد شد، لذا به همراه داشتن تجهیزات زمستانه و بکارگیری تمهیدات لازم ضروری است.
 
پیش‌تر اداره‌کل هواشناسی استان کردستان طی اخطاریه‌ای ورود سامانه فعال بارشی را به اطلاع عموم مردم رسانده بود؛ بر اساس این اخطاریه بیشترین فعالیت بارشی این سامانه در روز شنبه و در نیمه غربی استان است و مقدار آن در مریوان - بانه - سروآباد و منطقه اورامان - سقز و سرشیو سقز و مریوان، ۳۰ تا۷۰ میلی متر بارش (معادل ۲۰ تا ۴۰ سانتی‌متر) و در دیگر مناطق استان ۵ تا ۲۰ میلی متر بارش (معادل ۵ تا ١۵ سانتی متر ارتفاع برف) خواهد بود.
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: