مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی:

۱۲ بیمارستان مشهد مجوز پذیرش گردشگری سلامت دارند

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: هم‌اکنون ۱۲ بیمارستان و سه مرکز جراحی محدود، مجوز پذیرش گردشگران سلامت در شهر مشهد را دارند.

کد خبر: ۵۱۴۵۰
۱۳:۱۴ - ۱۹ بهمن ۱۳۹۸

دیدارنیوز ـ ابوالفضل مکرمی‌فر با اعلام این خبر اظهار کرد: چهار بیمارستان و چهار مرکز جراحی محدود نیز مراحل نهایی اخذ مجوز مربوطه را می‌گذرانند.
 
وی ادامه داد: گردشگران سلامت از ۵۶ کشور در مشهد پذیرش شده‌اند که بیشتر آن‌ها به ترتیب از کشور‌های عراق، افغانستان، بحرین، ترکمنستان، پاکستان و کویت بوده‌اند.
 
مکرمی‌فر با بیان این که گردشگری سلامت به گردشگری پزشکی، گردشگری درمان طبیعی و همچنین گردشگری صحت، تندرستی و پیشگیری تقسیم می‌شود، اظهار کرد: بر اساس برآوردها، سالانه افزون بر ۲۰۰ هزار گردشگر سلامت وارد ایران می‌شوند که در این میان خراسان رضوی با جاذبه‌ها و ظرفیت‌های مختلف در جذب گردشگر سلامت پیشگام است.
 
بر اساس گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی، وی اظهار کرد: سال گذشته بیش از ۲۲ هزار گردشگر سلامت در مراکز بیمارستانی و مراکز جراحی محدود زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد خدمات درمانی دریافت کردند که این رقم غیر از خدمات ارائه شده در بخش سرپایی است.
 
مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی تصریح کرد: تعداد گردشگران سلامت که سال گذشته در بخش خدمات معاینه سرپایی و پاراکلینیک مشهد خدمات دریافت کردند، بیش از ۱۰۰ هزار نفر بود.
 
ایران از مقاصد بزرگ گردشگری سلامت در منطقه است و کشور‌های همجوار مانند عراق، ترکمنستان، جمهوری آذربایجان، افغانستان و سایر کشور‌های منطقه متقاضی استفاده از خدمات و امکانات گردشگری سلامت در ایران هستند، سالانه بیش از ۲ میلیون زائر و مسافر خارجی به مشهد سفر می‌کنند.
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: