سه بانوی کشاورز زنجانی، نشان استاندارد درو کردند

مدیرکل استاندارد استان زنجان گفت: سه بانوی کشاورز زنجانی پروانه کاربرد نشان حدمجاز آلاینده محصولات کشاورزی دریافت کردند.

کد خبر: ۵۱۱۷۸
۱۰:۲۹ - ۱۶ بهمن ۱۳۹۸

دیدارنیوز ـ داوود کارگرزاده اظهار کرد: یکی از وظایف سازمان ملی استاندارد ایران و به تبع آن اداره‌کل استاندارد استان زنجان، ترویج فرهنگ تولید و مصرف محصولات کشاورزی سالم است که در همین راستا صدور پروانه کاربرد نشان حد مجاز آلاینده‌ها برای محصولات کشاورزی این استان از سال ۸۹ جزو اولویت‌های این اداره‌کل بوده و در دی‌ماه امسال سه بانوی کشاورز زنجانی موفق به اخذ پروانه کاربرد نشان حدمجاز آلاینده‌ها برای محصولات کشاورزی خود، شامل سیب، لوبیا و انگور شدند.
 
این مسئول با بیان اینکه صدور پروانه کاربرد نشان حد مجاز آلاینده‌ها با رعایت همه الزامات دستورالعمل است، ادامه داد: تاکنون تعداد ۲۴ پروانه کاربرد نشان حد مجاز آلاینده‌ها برای محصولات کشاورزی این استان صادر شده است.
 
وی افزود: در حال حاضر تاثیر مواد شیمیایی مورد استفاده در فرآیند تولید محصولات کشاورزی بر سلامت مصرف‌کننده، در محافل علمی به‌ویژه در حوزه پزشکی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است که مسلما کاهش باقی‌مانده این ترکیبات مانند سموم، کود‌های شیمیایی، آفت‌کش‌ها، عناصر سنگین و ... در محصولات کشاورزی موجب ارتقای مصرف‌کنندگان خواهد شد.
 
کارگرزاده تصریح کرد: تا زمانی‌که مردم از کالای ایرانی استقبال نکنند، عملا نمی‌توان شاهد حمایت از کالای ایرانی و افزایش رونق تولید بود؛ بنابراین باید مزایا و امتیازات استفاده از کالای داخلی برای مصرف‌کننده و تولیدکننده مطرح و فرهنگ درست حمایت از محصول ایرانی در کشور نهادینه شود.
 
وی یادآور شد: بی‌شک اولویت اول و اصلی مردم برای استفاده از کالاها، بحث کیفیت آن‌ها است و تولیدکنندگان باید خواسته‌ها و نیاز‌های مصرف‌کنندگان را برآورده سازند و محصول با کیفیت قابل قبول و درخور آن‌ها عرضه کنند.
 
مدیرکل استاندارد استان زنجان، خاطرنشان کرد: خرید کالای ایرانی، علاوه‌بر رونق تولید، منجر به رونق اقتصاد داخلی و ایجاد اشتغال، باعث بالا رفتن انگیزه تولیدکنندگان داخلی و ایجاد رقابت با محصولات خارجی می‌شود و برخورداری کالا‌های ایرانی از نشان استاندارد، زمینه را برای ورود این محصولات به بازار‌های جهانی فراهم می‌کند.
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: