مرکز ماده ۱۶ زنان در تبریز ایجاد می‌شود

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان شرقی گفت: مرکز نگهداری، درمان و کاهش آسیب معتادان، موسوم به مرکز ماده ۱۶ برای بانوان در اردیبهشت ماه سال ۹۹ در تبریز افتتاح می‌شود.

کد خبر: ۵۱۱۱۵
۱۳:۴۵ - ۱۵ بهمن ۱۳۹۸

دیدارنیوز ـ رضا استاد رحیمی در جلسه ستاد مبارزه با مواد مخدر استان، با بیان این‌که مرکز ماده ۱۶ استان محلی برای ترک اعتیاد و شکوفایی استعداد‌های شغلی است، اظهار کرد: مقرر است در کنار مرکز ماده ۱۶ آقایان مرکزی نیز برای نگه‌داری بانوان معتاد که کارتن خواب بوده و یا محل مناسبی ندارند، ایجاد شود.
 
وی یادآور شد: مرکز ماده ۱۶ بانوان با همکاری بهزیستی و شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان ایجاد می‌شود و کمپ باغ فرشتگان یک کمپ خصوصی بوده و جدا از این مرکز به فعالیت خود ادامه می‌دهد.
 
وی ادامه داد: به منظور کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه با تمام توان کار کرده و اقدامات لازم جهت بازگشت معتادان به آغوش گرم خانواده انجام می‌گیرد.
 
دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر استان خاطرنشان کرد: فعالیت‌های فرهنگی، پیشگیری، توسعه مشارکت‌های مردمی و توسعه خدمات اجتماعی تاثیر زیادی در مقابله با گرایش افراد به سمت اعتیاد دارد و تلاش بر این است که هیچ زن معتاد متجاهری در شهر دیده نشود.
 
وی گفت: با ایجاد اشتغال و فرهنگ‌سازی به نوعی می‌توانیم این افراد را از لحاظ فکری، فرهنگی و درمانی حمایت کرده و توانمند کنیم.
 
وی با بیان این‌که آذربایجان شرقی بیست و هشتمین استان کشور از نظر شیوع اعتیاد است و جزو استان‌های پاک محسوب می‌شود، متذکر شد: امیدوارم مهارت آموزی مدارس با موفقیت پیش رود تا پیشگیری‌های لازم انجام گرفته و هزینه‌ها کاهش یابد.
 
استاد رحیمی خاطرنشان کرد: ۱۹۷ محله پرخطر در شهر‌ها و روستا‌های استان شناسایی شده که ۱۰۵ نقطه در روستا‌ها واقع شده و بقیه مناطق شهری است.
 
سرهنگ محسن لریان، رئیس پلیس فرودگاه‌های استان نیز در این جلسه اظهار کرد: طی سال گذشته، ۲۳ کیلوگرم مواد مخدر در فرودگاه‌های استان کشف شده و در این رابطه ۱۳۲ نفر دستگیر شده بودند؛ همچنین میزان کشفیات در سال جاری به ۱۴۹ کیلوگرم رسیده است.
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: