کولاک شدید در محور‌های جنوب آذربایجان غربی/ احتمال سقوط بهمن

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی از وقوع کولاک شدید در محور‌های ارتباطی جنوب آذربایجان غربی خبر داد.

کد خبر: ۵۱۰۶۳
۱۰:۴۶ - ۱۵ بهمن ۱۳۹۸

دیدارنیوز ـ ارسلان شکری با بیان اینکه امروز سه شنبه به دلیل وزش باد شدید شاهد وقوع کولاک در محور‌های ارتباطی جنوب استان از جمله مهاباد هستیم افزود: وقوع کولاک از صبح امروز آغاز شده و تردد در محور‌های جنوب استان را با مشکل مواجه کرده است.
 
وی از احتمال وقوع بهمن در برخی محور‌های جنوب استان خبر داد و افزود: در حال حاضر به دلیل کولاک شدید در گردنه‌های ارتباطی جنوبی استان توصیه می‌شود رانندگان ضمن همراه داشتن زنجیر چرخ نکات ایمنی را رعایت کنند.
 
شکری اضافه کرد: کولاک شدید در گردنه «قره‌بلاغ» در محور مهاباد - بوکان (جاده برهان)، گردنه «زمزیران» در محور مهاباد - سردشت و گردنه «خوله‌پوله» در محور روستایی «میرسه»، تردد خودرو‌ها را با مشکل مواجه و رانندگان را مجبور به استفاده از زنجیرچرخ کرده است.
 
وی با بیان اینکه تلاش راهداران جهت بازگشایی راه‌های مسدود شده روستایی ادامه دارد افزود: در حال حاضر به دلیل وجود کولاک شدید در گردنه‌های قوری گل، شاه بندلو و علی مردان در محور‌های مواصلاتی این شهرستان به رانندگان توصیه می‌شود مجهز به زنجیر چرخ و وسایل ایمنی بوده باشند.
 
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان غربی با اشاره به اینکه کولاک شدید راه ارتباطی ۱۵ روستا در چالدران را مسدود کرد افزود: کولاک از صبح امروز در شهرستان چالدران شروع شده و هم اکنون نیز ادامه دارد باعث مسدود شدن راه ارتباطی ۱۵ روستا در بخش‌های مرکزی و دشتک چالدران شد.
 
وی با تاکید بر اینکه در چند نقطه گردنه «زمزیران» به دلیل انباشت برف سنگین احتمال سقوط بهمن نیز وجود دارد عنوان کرد: با تلاش شبانه‌روزی عوامل راهداری در چند روز گذشته راه دسترسی ۴۰ روستای شهرستان بازگشایی شد، اما راه پنج روستا در محور «جانداران» و «چومل» برای چهارمین روز پیاپی به علت بارش برف مسدود است.
 
شکری با بیان اینکه راهداران در ۶۸ راهدارخانه استان مستقر بوده و مشغول ارائه خدمات هستند گفت: رانندگانی که قصد تردد از محور‌های ارتباطی استان را دارند قبل از سفر وضعیت راه‌های را از شماره ۱۴۱ مدیریت راه‌های استان جویا شوند.
منبع: مهر
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: