فرمانده مرزبانی ناجا مطرح کرد:

ناوگان جنگی کشور‌های بیگانه باید از منطقه خارج شود

فرمانده مرزبانی ناجا با اعلام اینکه «ناوگان جنگی کشور‌های بیگانه باید از منطقه خارج شوند»، بیان کرد: به عنوان یک مرزبان در جایگاه حقوقی از تمام نهاد‌های مرتبط و دستگاه دیپلماسی خود می‌خواهیم این پیام مرزبانان را به مراجع ذی‌ربط منتقل کنند. 

کد خبر: ۴۹۹۴۴
۱۳:۲۸ - ۰۳ بهمن ۱۳۹۸

دیدارنیوز ـ سردار قاسم رضایی در حاشیه دانش‌آموختگی فراگیران درجه‌داری مرزبانی مرکز آموزش علمی تخصصی ثامن‌الائمه (ع) در مشهد اظهار کرد: جمهوری اسلامی ایران ۱۱ هزار و ۲۴۰ کیلومتر مرز مشترک دارد که ۶۳ درصد آن مرز زمینی و ۳۷ درصد آن را مرز‌های آبی تشکیل می‌دهند. 
 
وی با بیان اینکه «بنابر اعلام سازمان ملل ۲۰ سال پیش حداکثر تولید موادمخدر در افغانستان ۲۰۰ تن بوده و امسال این میزان به بیش از ۹ هزار تن رسیده که افزایش ۵۰ برابری را نشان می‌دهد»، افزود: ایران بیست و هفتمین کشور جهان از نظر طول مرز‌های زمینی است و جزء کشور‌های نخست از نظر طول مرز‌های زمینی و دریایی محسوب می‌شود.
 
سردار رضایی با اشاره به اهمیت خدمات مرزبانی بیان کرد: مراقبت از مرز‌ها در ارتفاعات سربه‌فلک‌کشیده شمال غرب، جنوب و جنوب شرق کشور با چشم بیدار و اشراف بالا صورت می‌گیرد و در مرز‌های شرقی برخی کشور‌های همسایه دچار فتنه موادمخدر شده‌اند.
 
وی تصریح کرد: ایران اسلامی امروز مدعی جبهه مقدم مقابله با موادمخدر در جهان است و مرزبانان جمهوری اسلامی ایران طی ۱۰ ماه گذشته از ورود و ترانزیت بیش از ۷۷ تن مواد مخدر جلوگیری کرده و به ویژه در مرز‌های شرقی مدام درگیر موادمخدر همراه با شرارت هستیم.
 
فرمانده مرزبانی ناجا گفت: بخش اعظم مرز‌های شرقی برای ترانزیت موادمخدر به غرب مورد توجه دشمنان است و جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با مواد افیونی به وظیفه خود عمل می‌کند، اما سوال این‌جاست چرا سازمان ملل به عنوان مرجع بین‌المللی در امر مبارزه با موادمخدر به وظیفه خود عمل نمی‌کند؟ به طور جدّ، از سازمان ملل در این خصوص مطالبه داریم که با تشکیلات عریض و طویلی که تشکیل داده‌اند تا چه زمانی می‌خواهند خود را مخفی کنند؟
 
ناوگان جنگی کشور‌های بیگانه باید از منطقه خارج شود 
وی با اعلام اینکه «ناوگان جنگی کشور‌های بیگانه باید از منطقه خارج شوند»، بیان کرد: به عنوان یک مرزبان در جایگاه حقوقی از تمام نهاد‌های مرتبط و دستگاه دیپلماسی خود می‌خواهیم این پیام مرزبانان را به مراجع ذی‌ربط منتقل کنند. 
 
این مقام ارشد مرزبانی در کشور مطرح کرد: چرا این ناوگان با حضور نامشروع خود آرامش مردم را به هم می‌زند؟ در حالی که رابطه‌ای دیرینه و تاریخی بین ملت‌های شمال و جنوب خلیج فارس می‌باشد، اما آن‌ها از حضور این ناو‌های جنگی نگرانند. در این راستا مرزبانی مطالبه‌ای جدی دارد که سازمان ملل باید پاسخگو باشد که کشور‌های بیگانه و فرامنطقه‌ای در منطقه امن خلیج فارس چه می‌کنند؟ مردم و ملل ساکن در جنوب و شمال خلیج فارس از حضور نامشروع ناوگان جنگی کشور‌های فرامنطقه‌ای احساس خوبی ندارند. 
 
خراسان رضوی بیش از ۸۳۰ کیلومتر مرز مشترک با کشور‌های ترکمنستان و افغانستان دارد و از موقعیت راهبردی و استراتژیکی برخوردار است.
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: