صف طولانی کامیون‌ها در مرز دوغارون به دنبال عدم همکاری گمرک اسلام قلعه

مدیر اجرایی منطقه ویژه اقتصادی دوغارون گفت: به دلیل آماده نبودن زیرساخت‌های لازم در گمرک اسلام قلعه افغانستان، تعداد زیادی از کامیون‌های ایرانی در مرز دوغارون معطل مانده‌اند.

کد خبر: ۴۹۶۹۴
۱۲:۱۰ - ۰۱ بهمن ۱۳۹۸

دیدارنیوز ـ سیدحسین آقایی اظهار کرد: از هفته گذشته که بارش برف و یخبندان در شهرستان تایباد آغاز شده صف طولانی کامیون‌ها در مرز دوغارون مشکلاتی از جمله معطلی رانندگان را در برداشته است.
 
وی با اشاره به کاهش ۲۰ درصدی ورود و خروج کامیون‌های ایرانی در مرز دوغارون افزود: با توجه به اینکه جلسه کمیته ساماندهی مرز با حضور مدیر کل گمرک دوغارون و نهاد‌های مرزی در این خصوص برگزار شد و تمام تمهیدات لازم برای اسکان رانندگان ایرانی و افغانستانی در خوابگاه‌های پیش‌بینی شده در مرز دوغارون انجام گردید، اما فراهم نبودن زیرساخت‌ها در آن سوی مرز، تردد را با مشکل روبه‌رو کرده است.
 
آقایی بیان کرد: گمرک و منطقه ویژه اقتصادی دوغارون از ساعات اولیه بارش‌ها به صورت شبانه‌روزی در خصوص تخلیه بار، بارگیری و ناظران ارزیابی به رانندگان خدمات ارائه کرده و هیچ گونه مشکلی در این زمینه ندارد.
 
وی گفت: با توجه به برودت هوا و معطلی رانندگان در مرز دوغارون با تمهیدات انجام شده ۲ خوابگاه داخل منطقه ویژه اقتصادی دوغارون تجهیز شده تا رانندگان ایرانی و افغانستانی در این مدت محلی برای اسکان و استراحت داشته باشند. 
 
مدیر اجرایی منطقه ویژه اقتصادی دوغارون گفت: ارائه خدمات توسط گمرک و منطقه ویژه اقتصادی دوغارون به دلیل تسریع در حمل و نقل کامیون‌ها تا ساعت ۲۰ تمدید شده است.
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: