رئیس جهاد کشاورزی استان:

صنعت سودآور شترمرغ پروری در آذربایجان غربی نیازمند حمایت است

رئیس جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: عدم فرهنگ سازی برای مصرف گوشت شترمرغ دلیل اصلی عدم توسعه واحد‌ها پرورش شترمرغ استان است.

کد خبر: ۴۹۴۰۱
۱۲:۱۹ - ۲۹ دی ۱۳۹۸

دیدارنیوز ـ رسول جلیلی افزود: به علت عدم فرهنگ سازی موثر برای مصرف عمومی گوشت شترمرغ و نبود صنایع جنبی متاسفانه واحد‌های پرورش شترمرغ استان توسعه کافی نیافته اند.
 
رئیس جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با اشاره به واحد‌های پرورش شترمرغ در استان تصریح کرد: در حال حاضر ۲ مزرعه شترمرغ در شهرستان‌های خوی به ظرفیت اسمی ۲۵ قطعه مولد و شهرستان شاهین دژ با ظرفیت ۱۰۰۰ قطعه پرواری وجود دارد که در این واحد نیز فعلا به جای شترمرغ پرواری، شترمرغ مولد پرورش داده می‌شود.
 
وی خاطرنشان کرد: هم اکنون ۱۰۰ شترمرغ مولد در ۲ واحد مذکور پرورش داده می‌شود.
 
جلیلی در خصوص تعداد افراد شاغل در این واحد‌ها نیز اظهار کرد: با توجه به ظرفیت پایین نگهداری پرنده در واحد‌ها در هریک از این واحد‌ها تعداد ۳ نفر در این حوزه مشغول به کار و فعالیت هستند.
 
رئیس جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با اشاره به اینکه صنعت پرسود پرورش شتر مرغ در استان نیازمند حمایت نهاد‌ها و مردم است، یاد آورشد: سازمان با صدور مجوز‌های لازم توسعه این صنعت را در دستور کار خود قرار داده و با توزیع نهاده و تخصیص اعتبارات سرمایه در گردش سعی در حمایت از واحد‌های فعال استان دارد.
 
وی ادامه داد: پرورش شتر مرغ مزیت‌های فراوانی نسبت به سایر حیوانات پرورشی دارد از جمله مقاومت در برابر بیماری‌ها و راندمان بالای تولید و به لحاظ اقتصادی و ایجاد اشتغال فرصت‌های سرمایه گذاری یک صنعت پرسود است، بنابراین برای ایجاد اشتغال نیازمند توسعه این صنعت در استان هستیم.
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: