موزه دریانوردی آذربایجان شرقی در آستانه افتتاح

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی در بازدید از مراحل تکمیل موزه دریانوردی استان در بندر شرفخانه از افتتاح این موزه تا پایان سال جاری خبر داد.

کد خبر: ۴۶۲۲۰
۱۰:۵۴ - ۰۵ دی ۱۳۹۸

دیدارنیوز ـ مرتضی آبدار که به همراه مدیر بنادر و دریانوردی بندر شرفخانه و معاون گردشگری و سرمایه گذاری اداره کل به منظور بازدید از روند مرمت اماکن تاریخی و موزه بنادر و دریانوردی آذربایجان شرقی به شبستر سفر کرده بود، گفت: موزه بنادر و دریانوردی به همت سازمان بنادر و دریانوردی ایران، در عرصه‌ای به مساحت هفت هکتار در بندر شرفخانه در حال ساخت است.
 
وی ادامه داد: فاز اول این پروژه که شامل سالن اصلی موزه است به طور کامل تکمیل شده است و طبق پیگیری‌های انجام گرفته از طریق سازمان بنادر و دریانوردی، اشیای موزه‌ای در حوزه دریانوردی از سایر نقاط کشور جمع آوری و به این موزه انتقال یافته و در ادامه نیز انتقال داده خواهد شد.
 
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان با اشاره به اهمیت احیای گردشگری در حاشیه دریاچه ارومیه، گفت: در ادامه توسعه موزه، ابتکار بسیار جالبی در طراحی صورت گرفته است به گونه‌ای که بازدیدکنندگان در قالب پیاده‌­گردی (Walk Tour) امکان بازدیدی یک و نیم ساعته در محوطه ساحلی، اسکله و بقایای کشتی‌­های حاضر را پیدا خواهند کرد.
 
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی، زحمات و تلاش‌های آقای بشارتی و همکاران ایشان در ایجاد و تاسیس موزه را شایسته قدردانی دانست.
 
آبدار در ادامه سفر خود ضمن بازدید از وضعیت حمام دوقلوی شهرستان شبستر، گفت: این پروژه به صورت مشارکتی توسط شهرداری شبستر و اداره کل میراث فرهنگی شبستر در سال ۹۷ آغاز شده و طبق برنامه ریزی‌های صورت گرفته، مرمت آن از محل اعتبارات سال ۹۸ تداوم خواهد داشت.
 
موزه دریانوردی بندر شرفخانه، موزه نمونه شمال غرب کشور
مدیر بنادر و دریانوردی شرفخانه نیز در این بازدید گفت: خوشبختانه با نظر ویژه جناب آقای راستاد، مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی کشور، روند تکمیل موزه به خوبی در حال اجرا است و شاهد پیشرفت چشمگیری در این زمینه هستیم.
 
به گزارش روابط عمومی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی، بشارتی ادامه داد: امیدواریم که با همکاری و مشارکت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی شاهد افتتاح موزه‌ای ارزشمند باشیم که در شمال غرب کشور نمونه باشد.
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: