سامانه بارشی از روز چهارشنبه آذربایجان‌شرقی را فرا می‌گیرد

معاون توسعه و پیش‌بینی مدیرکل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: سامانه بارشی از روز چهارشنبه وارد جو استان شده و تا روز شنبه به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

کد خبر: ۴۵۹۱۶
۱۵:۳۹ - ۰۲ دی ۱۳۹۸

دیدارنیوز ـ به نقل از روابط عمومی هواشناسی، محمد اشجعی، روز دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران افزود: نقشه‌های پیش یابی هواشناسی نشان می‌دهد که فعالیت این سامانه موجب بارش برف در ارتفاعات، باران و مه در برخی شهر‌های استان می‌شود.
 
وی با بیان این‌که هم اکنون هوای این استان صاف تا کمی ابری است، اظهار داشت: از بعد از ظهر امروز بر میزان ابر‌ها افزوده می‌شود و در برخی نواحی غبار یا مه رقیق بروز می‌کند.
 
معاون توسعه و پیش‌بینی مدیرکل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: فعالیت این سامانه از روز چهارشنبه موجب کاهش غلظت آلاینده‌ها و تداوم کاهش سرما می‌شود.
 
اشجعی، ادامه داد: در زمان کنونی (۱۰.۵ صبح) کلیبر با ۸ درجه بالای صفر و سراب با ۶ درجه زیر صفر به ترتیب خنک‌ترین و سردترین شهر‌های استان بوده و دمای تبریز ۲ درجه بالای صفر است.
 
وی گفت: در ۲۴ ساعت گذشته دمای تبریز در گرم‌ترین زمان ۹ درجه بالای صفر و در سردترین زمان به ۵ درجه زیر صفر رسید.
 
آذربایجان شرقی منطقه‌ای سردسیر و کوهستانی است و از لحاظ تقسیم بندی‌های اقلیمی جزو مناطق نیمه خشک به حساب می‌آید.
 
آب و هوای این استان به طور کلی سرد و خشک است، ولی به علت تنوع توپوگرافیکی از اقلیم‌های متفاوتی برخوردار است.
 
این استان همواره تحت تأثیر باد‌های سرد شمالی و سیبری و باد‌های مرطوب دریای سیاه و مدیترانه و اقیانوس اطلس همچنین باد‌های محلی متاثر از کوهستان‌های سبلان در شرق، سهند در غرب و جنوب غربی، رشته کوه‌های قره داغ در شمال، رشته کوه‌های تخت سلیمان و اربط در جنوب، ارتفاعات بزقوش در جنوب شرق و قوشاداغ در شمال شرق استان قرار دارد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: