تردد در برخی جاده‌های کهگیلویه و بویراحمد بدون زنجیر چرخ ممکن نیست

رئیس پلیس راه کهگیلویه و بویراحمد گفت: تردد در برخی جاده‌های ارتباطی این استان بویژه مسیر‌های منتهی به یاسوج به دلیل بارش شدید برف، بدون زنجیر چرخ امکان پذیر نیست.

کد خبر: ۴۴۲۵۰
۱۲:۰۰ - ۱۷ آذر ۱۳۹۸

دیدارنیوز ـ سرهنگ بهنام ویسی پور افزود: ریزش متناوب برف در جاده‌های ارتباطی برفگیر و کوهستانی استان و بارش باران درسایر محور‌ها سبب مسدود شدن و همچنین لغزنده شدن سطح جاده‌ها شده است.
 
وی تصریح کرد: در جاده‌های ارتباطی یاسوج به شیراز، یاسوج به اقلید، یاسوج به سی سخت و همچنین یاسوج به بابامیدان تردد تنها با زنجیر چرخ امکان پذیر است.
 
رئیس پلیس راه استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: مسیر سی سخت به پادنا و همچنین یاسوج به سرفاریاب به دلیل بارش سنگین برف و همچنین نا ایمن بودن محور، تا اطلاع ثانوی مسدود اعلام شده و لازم است رانندگان از مسیر‌های جایگزین استفاده کنند. 
 
سرهنگ ویسی‌پور به رانندگان توصیه کرد که پیش از حرکت باید سیستم گرمایشی خودرو را بررسی و در صورت وجود مشکل فنی آن را تعمیر کنند.
 
وی عنوان کرد: همچنین همراه داشتن تجهیزات زمستانی و قرار دادن جیره خشک و لباس زمستانی گرم در داخل وسیله نقلیه برای استفاده در مواقع ضروری توصیه می‌شود.
 
رئیس پلیس راه کهگیلویه و بویراحمد از رانندگان خواست سرعت مطمئنه را در طی مسیر در نظر داشته باشند و فاصله خود را نسبت به خودرو جلوی رعایت و از عجله و شتاب بی مورد پرهیز کنند.
 
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: هم اینک بارش برف سنگین در تمامی جاده‌های اصلی و فرعی این استان جریان دارد و احتمال مسدود شدن برخی جاده‌ها تا ساعتی دیگر وجود دارد.
 
محمد نصیری راد اظهار داشت: با توجه به بارش باران و برف شبانه روز گذشته تاکنون تنها محور‌های مسدود این استان جاده سی سخت به پادنا و جاده سرفاریاب، باغچه سادات به سمت یاسوج مسدود هستند و در حال حاضر گزارشی از انسداد دیگر محور‌ها دریافت نشده است.
 
وی افزود: در بیشتر محور‌ها شامل یاسوج - سپیدان، یاسوج - بابامیدان، یاسوج - سی سخت، یاسوج - باغچه سادات-سرفاریاب و دیگر محور‌ها بارش سنگین برف گزارش شده و تردد در این مناطق با زنجیر چرخ امکان پذیر است.
 
 مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: در صورت مسدود شدن دیگر محور‌های ارتباطی در این استان توسط راهداری کهگیلویه و بویراحمد اطلاع رسانی دقیق و به موقع انجام خواهد شد.
 
نصیری راد به رانندگان توصیه کرد که خودرو‌های خود را به تجهیزات زمستانی مجهز کنند و در صورت امکان از سفر‌های غیر ضرور بپرهیزند.
 
کهگیلویه و بویراحمد دارای ۷۹ گردنه با ۲ هزار و ۸۴۶ کیلومتر و جاده و ۶۶ نقطه به طول ۳۲۷ کیلومتر محور برفگیر است.
 
این استان با هشت شهرستان، ۱۷ شهر و یکهزارو ۶۷۴ روستا حدود ۶ هزار کیلومتر راه اعم از بزرگراه، راه اصلی، فرعی و روستایی دارد.
 
از این میزان ۱۴۲ کیلومتر بزرگراه، ۵۰۵ کیلومتر راه اصلی، یکهزار و ۲۳۸ کیلومتر راه فرعی و مابقی نیز روستایی است.
 
بیش از ۴۴ درصد جمعیت افزون بر ۷۲۳ هزار نفری این استان در روستا‌ها ساکن هستند.
 
کهگیلویه وبویراحمد همچنین دارای یکهزار و ۶۷۶ روستای دارای سکنه است که حدود ۷۰۰ روستای آن بالای ۲۰ خانوار جمعیت دارد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: