تا پایان سال صورت می‌گیرد؛

ایجاد ۱۷۰ هزار شغل توسط کمیته امداد امام خمینی (ره) در قزوین

 رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) گفت: با همت مدیران کمیته امداد و حمایت استانداران، فرمانداران و کارآفرینان امیدواریم در سال جاری ۱۷۰ هزار شغل برای مدجویان تحت پوشش کمیته امداد ایجاد کنیم.

کد خبر: ۴۳۹۷۲
۱۱:۵۱ - ۱۴ آذر ۱۳۹۸
 

دیدارنیوز ـ سید مرتضی بختیاری، رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره )، در بازدید از یک واحد صنعتی در استان قزوین که برای  ۴۰ نفر از مددجویان کمیته امداد اشتغال ایجاد کرده است، در جمع خبرنگاران تصریح کرد: فلسفه حضور من در این شرکت همکاری خوب این واحد صنعتی و ایجاد اشتغال برای مددجویان کمیته امداد است.

وی افزود: یکی از سیاست‌های قطعی کمیته امداد کمک گرفتن از کارآفرینانی است که انگیزه دارند، در این واحد صنعتی نیز ۲۵۰ اشتغال ایجاد شده است که ۴۰ اشتغال آن مختص مددجویان کمیته امداد است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) اظهار کرد: در جهت توسعه این مجموعه عظیم و همکاری مدیریت عالی استان قرار است برای سال آینده تعداد بالایی اشتغال ایجاد شود که ۵۰ اشتغال مختص مددجویان ما است.

وی یادآور شد: این طرح چند ویژگی دارد که می‌تواند کمک حال کارآفرینان باشد، در گام نخست حرفه آموزی است که طی آن مددجویان مهارت لازم را از طریق آموزش کسب می‌کنند، سپس امتحان برگزار و افرادی که در  امتحان خوب عمل می‌کنند در واحد صنعتی و تولیدی جذب می‌شوند.

بختیاری عنوان کرد: مددجویان پس از جذب در واحد صنعتی دیگر به صورت مستقل زندگی خود را ادامه می‌دهند، با حمایت کمیته امداد  این مددجویان نیز می‌توانند به عنوان کارفرما در بخش‌های دیگر اشتغال داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: در یکی از استان‌ها یک مددجو سه سال در یک واحد تولیدی به همراه کارآفرینی اشتغال داشت و بعد از آن توانست با حمایت کارآفرین ۴۰ اشتغال ایجاد کند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی کشور با اشاره به ارائه تسهیلات به کارفرمایان، بیان کرد:  براساس مجوزی که از بانک مرکزی دریافت کردیم  به ازای هر ده اشتغال ایجاد شده برای مددجویان کمیته امداد ۵۰۰ میلیون تومان تسهیلات به کارآفرینان ارائه می‌شود.

وی تأکید کرد: اگرچه انگیزه این کارآفرینان دریافت تسهیلات نیست اما تسهیلات می‌تواند گشایش در کار داشته باشد،  بسته حمایتی دیگر نیز آماده شده است که به زودی در مورد آن اطلاع رسانی می‌شود.

مأموریت اصلی ما در کمیته امداد توانمندسازی است

بختیاری یادآور شد: مأموریت اصلی ما در کمیته امداد توانمندسازی است، به جز افرادی که از کارافتاده هستند و مستمری دریافت می‌کنند برای دیگران سعی می‌کنیم زمینه اشتغال را  فراهم کنیم.

وی بیان کرد: دولت و مجلس در سال ۹۸ براساس تبصره ۱۶ کمک خوبی به ما کردند و سه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به ما پرداخت کردند، همچنین سال گذشته دو هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان از محل تسهیلات اشتغال روستایی صندوق ارزی با اجازه مقام معظم رهبری بخشی به مبلغ ۵۰۰ میلیارد تومان سهم ما شد.

رئیس کمیته امداد کشور خاطرنشان کرد: براساس تکلیفی که  ماده ۸۳ برنامه پنج ساله ششم بر عهده کمیته امداد و بهزیستی قرار داده باید سالانه صدهزار اشتغال ایجاد کنیم، هفتاد هزار اشتغال مربوط به کمیته امداد و سی هزار شغل برعهده بهزیستی است.

وی عنوان کرد: با همت مدیران کمیته امداد و حمایت استانداران، فرمانداران و کارآفرینان امیدواریم در سال جاری ۱۷۰ هزار شغل ایجاد کنیم.

بختیاری با اشاره به زلزله آذربایجان شرقی خاطرنشان کرد: از ترکمنچای، سراب و میانه بازدید کردم که  ۵۷۵ خانه به کلی تخریب و امکان اسکان نداشتند، طی بازدید انجام شده از هفته آینده اجرا عملاً شروع می‌شود و تا پایان سال این خانه‌ها را تحویل می‌دهیم.

منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: