تاسیسات مخابراتی مناطق زلزله‌زده جمع‌آوری می‌شود

مدیرکل مخابرات آذربایجان‌شرقی گفت: همزمان با آواربرداری از مناطق زلزله‌زده استان تمامی تجهیزات مخابراتی نیز جمع‎‌آوری می‌شود.

کد خبر: ۴۱۵۱۴
۱۵:۰۱ - ۲۲ آبان ۱۳۹۸

دیدارنیوز ـ یوسف شکوری اظهار داشت: هم اکنون وضعیت ارتباطات مخابراتی در مناطق زلزله زده پایدار است و مقرر شده است در جریان آواربرداری کابل‌های هوایی روستا‌های آسیب دیده جمع آوری و بعد از اتمام دوباره نوسازی شود.
 
وی با بیان اینکه کارشناسان شرکت مخابرات استان ساعاتی پس از زلزله جمعه گذشته در منطقه حاضر شده و به بررسی وضعیت سیستم‌های مخابراتی پرداختند، افزود: در جریان این بازدید‌ها آسیب‌های مربوطه گزارش شده است.
 
شکوری ادامه داد: از آنجائیکه شبکه مخابراتی در روستا‌های زلزله زده شهرستان‌های سراب و میانه به صورت هوایی است، تلفن‌های ثابت منطقه در زمان آواربرداری دچار اختلال خواهد شد که بر همین اساس اختلال در اینترنت منطقه نیز محتمل است.
 
وی ادامه داد: در حال حاضر تیم‌های متخصص مخابراتی در مناطق زلزله زده استان مستقر شده و منتظر اتمام آواربرداری هستند تا بلافاصله نسبت به ایجاد و راه اندازی شبکه‌های جدید مخابراتی اقدام کنند.
 
مقارن ساعت ۲ و ۱۷دقیقه بامداد جمعه ۱۷ آبان ماه زمین لرزه‌ای به بزرگی ۵.۹ در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) شهرستان‌های میانه و سراب در آذربایجان شرقی را لرزاند.
 
بر اثر وقوع این زمین لرزه ۵۸۴ نفر مصدوم شدند که از این تعداد ۶۶ نفر به علت ماندن زیر آوار و ۵۱۸ نفر به علت ترس و اضطراب به مراکز درمانی مراجعه کردند و تعداد ۵ نفر در روستای ورنکش شهرستان میانه جان خود را از دست دادند.
 
در همین ارتباط تعداد ۲ نفر در بخش ترکمانچای نیز در چادر شخصی که در حیاط خانه خود برپا کرده بودند، به علت گاز گرفتگی فوت شدند.
منبع: ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: