شخم‌زدن مراتع گلستان ممنوع!

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان از کشاورزان و دامداران خواست تا از شخم زدن، ایجاد شیار و ورود دام غیرمجاز در اراضی ملی و مراتع خودداری کنند.

کد خبر: ۴۱۲۳۰
۱۴:۴۷ - ۲۰ آبان ۱۳۹۸

دیدارنیوز ـ حبیب یار بزی با اشاره به اینکه با شروع فصل زراعی جدید شخم زنی مراتع در شهرستان‌های گنبدکاووس، کلاله، آق قلا و مراوتپه در حال انجام است، اظهار کرد: با شخم زدن و ایجاد شیار در اراضی ملی و مراتع، بستر برای کشت غیرقانونی غلات فراهم می‌شود.
 
وی با غیرقانونی دانستن این اقدامات، افزود: ۷۴ نفر از نیرو‌های قرقبان در آماده باش کامل بوده و با گشت زنی‌های شبانه روزی با متخلفان احتمالی در این حوزه برخورد می‌کنند.
 
فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان یادآور شد: حوزه هایی، چون مراوتپه، گیلداغ، گنبدکاووس حوزه مرکزی حاجی قوچان و کلاله یلدی بدراق جزو مناطقی هستند که شخم و شیار در آن زیاد انجام می‌شود.
 
یار بزی بیان کرد: برخی افراد سودجو هرساله در فصل کشت اقدام به شخم زدن و ایجاد شیار در اراضی ملی می‌کنند که با آنان برابر قوانین برخورد می‌شود.
 
وی خاطرنشان کرد: برای حفظ اراضی ملی و مراتع نیاز است کشاورزان و دامداران منطقه با منابع طبیعی همکاری لازم را داشته باشند.
 
فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان تصریح کرد: هم استانی‌ها در صورت مشاهده هرگونه شخم و شیار و ورود دام غیر مجاز به مرتع می‌توانند موضوع را از طریق شماره تماس ۱۵۰۴ به یگان حفاظت منابع طبیعی اطلاع دهند.
 
بنا بر اعلام روابط عمومی منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان، استان گلستان دارای ۸۶۲ هزار و ۸۲۵ هکتار مرتع است.
منبع: ایسنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: