۱.۸ میلیارد دلار کالا از مبادی گمرکی آذربایجان‌شرقی صادر شد

ناظر گمرکات آذربایجان‌شرقی گفت: در هفت ماهه امسال یک میلیون و ۶۰۰ هزار تن کالا به ارزش بیش از یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار از گمرکات استان به خارج از کشور صادر شده است.

کد خبر: ۴۱۱۷۳
۱۲:۲۰ - ۲۰ آبان ۱۳۹۸

دیدارنیوز ـ لیلی اورنگی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران گفت این میزان صادرات در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از نظر ارزش ۱.۱۸ برابر و از نظر وزنی هم ۲۷ درصد افزایش داشته است.
 
وی عمده محصولات صادراتی از گمرکات استان را در این مدت چدن آهن و فولاد، مواد پلاستیکی، سوخت‌های معدنی، روغن‌های معدنی، میوه، مس، ماشین آلات و وسایل مکانیکی، شیشه و مصنوعات شیشه‌ای و فرآورده‌های غلات عنوان کرد و افزود: ۸۰ درصد کالا‌های صادراتی از گمرکات استان به کشور‌های ترکیه، عراق، ارمنستان، گرجستان و چین بوده است.
 
دبیر ستاد هماهنگی تجارت فرامرزی آذربایجان شرقی همچنین گفت: در هفت ماهه امسال بیش از ۳۱۱ هزار تن به ارزش افزون بر ۷۰۰ میلیون دلار کالا از طریق گمرکات استان وارد کشور شده است.
 
وی ادامه داد: این میزان واردات در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از نظر وزنی و دلاری به ترتیب ۷۴ و ۳۵ درصد افزایش داشته است.
 
وی گفت: بیش از ۷۰ درصد کالا‌های وارداتی از گمرکات استان شامل توتون و تنباکو، ماشین آلات و وسایل مکانیکی، گوشت و احشای خوراکی، کاغذ و مقوا، مواد پلاستیکی و اشیای ساخته شده از این مواد، چدن آهن و فولاد، کاکائو و فرآورده‌های آن، خمیر چوب، چوب و اشیاء چوبی و ماشین آلات و دستگاه‌های برقی است.
 
اورنگی اضافه کرد: بیش از نیمی از این کالا‌ها از کشور‌های ترکیه، امارات متحده عربی، آلمان، چین و گرجستان وارد شده است.
 
ناظر گمرکات آذربایجان شرقی درآمد‌های وصولی گمرکات استان در هفت ماهه گذشته را افزون برسه هزار و ۷۰۰میلیارد ریال اعلام کرد که این رقم نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل ۲۳ درصد رشد داشته است.
منبع: ایرنا
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: