آتش‌سوزی گسترده در انبار وسیع چوب

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از آتش‌سوزی گسترده در انبار ۱۰ هزارمتری محل نگهداری چوب خبر داد.

کد خبر: ۴۰۱۹
۰۹:۴۰ - ۱۰ تير ۱۳۹۷
دیدارنیوز ـ جلال ملکی درباره آتش‌سوزی در یک انبار چوب اظهار کرد: ساعت 22:30 شب جمعه آتش‌سوزی گسترده‌ای در انبارهای چوب در چهاردانگه به سامانه ۱۲۵ سازمان آتش‌نشانی اعلام شد. این منطقه خارج از حوزه استحفاظی شهرداری و آتش‌نشانی تهران بود، اما با توجه به اینکه همکاران ما نیاز به کمک داشتند نیرو و تجهیزات اعزام شد و شش ایستگاه با چندین دستگاه تانکر آب و خودروهای فوماتیک که از خودروهای تخصصی هستند، به محل حادثه که عوامل آتش‌نشانی چهاردانه در آنجا حضور داشتند اعزام شدند.
 
سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با اشاره به اینکه محل حادثه یک ملک محصور به وسعت ۱۰‌ هزار مترمربع بود، افزود: بخش اعظمی از این ملک با مقدار زیادی چوب، تخته و به‌‌ویژه قالب‌های چوبی که به صورت ناایمن روی هم چیده شده بودند، پوشیده شده بود و در بخش‌هایی ارتفاع چوب‌های روی هم به حدود چهار،پنج متر می‌رسید. وی ادامه داد: زمانی که آتش‌نشانان به محل رسیدند، تقریبا همه بخش‌ها شعله‌ور بود و این در حالی بود که اطراف محوطه تعداد زیادی کارگاه و سوله مسقف وجود داشت که بیشتر آنها در کار چوب‌بری، مبل‌سازی و نگهداری فوم، ابر و اسفند بودند؛ به‌طوری‌که آتش به‌سرعت در حال سرایت به کارگاه‌ها بود و اگر آتش به بخش‌های مسقف می‌رسید، صد درصد عملیات با سختی‌های خاص خودش مواجه می‌شد.
 
ملکی با اشاره به اینکه ارتفاع آتش بسیار زیاد بود، گفت: در بعضی از بخش‌ها ارتفاع شعله‌های آتش به بیش از 10 متر یعنی ارتفاع یک ساختمان سه‌طبقه می‌رسید و شدت حرارت آتش به حدی بود که در بعضی از بخش‌ها نزدیک‌شدن به آن کار بسیار مشکلی بود. آتش‌نشانان با وجود همه دشواری‌ها، عملیات را آغاز کردند و آتش را تحت کنترل درآوردند و خوشبختانه از سرایت به اطراف و سوله‌ها و کارگاه‌های مجاور جلوگیری شد. سخنگوی سازمان آتش‌نشانی درباره  خسارات این حادثه گفت: این آتش‌سوزی نیز مانند حوادث مشابه خسارت مالی زیادی به همراه داشت اما خوشبختانه مصدومیت حادی رخ نداد.
 
ملکی با اشاره به اینکه آتش‌نشانان تهرانی ساعت 3:58 دیروز محل را ترک کردند، گفت: با اتمام کار آنها محل برای لکه‌گیری و انجام مراحل پایانی و همین‌طور بررسی علت حادثه، تحویل عوامل آتش‌نشانی چهاردانگه شد. وی با اشاره به اینکه حوادث مشابه افزایش پیدا کرده است، گفت: با وجود اینکه همکاران ما در این منطقه وظایف بازرسی خود را به‌خوبی انجام می‌دهند نیاز است که دستگاه‌های نظارتی و بازرسی ورود مؤثرتری داشته باشند و وضعیت شهرک‌های صنعتی و کارگاه‌ها، بیشتر مورد توجه قرار گیرد. چه‌بسا اگر نیاز است باید در شهرک‌های صنعتی بزرگ، تجهیزات آتش‌نشانی راه‌اندازی شود تا در لحظات اول اقدامات لازم صورت بگیرد.
 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: