افزایش ۲۰ درصدی صادرات از پایانه مرزی بیله‌سوار مغان

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: میزان صادرات کالا از پایانه مرزی بیله‌سوار مغان در هفت ماه امسال نسبت به مدت مشابه پارسال ۲۰ درصد افزایش داشته است.

کد خبر: ۳۹۹۱۷
۱۱:۳۹ - ۰۸ آبان ۱۳۹۸

دیدارنیوز ـ علی رحمتی روز چهارشنبه در بازدید از پایانه مرزی بیله‌سوار مغان افزود: در هفت ماه امسال در مجموع ۲۵۰ هزار و ۶۴ تن کالا توسط ۱۱ هزار و ۳۰۲ دستگاه کامیون از پایانه مرزی بیله‌سوار صادر شده است.
 
وی اظهار داشت: از این مقدار ۲۲۵ هزار و ۴۵۰ تن کالا توسط ۱۰ هزار و ۲۵۲ دستگاه کامیون ایرانی و ۲۴ هزار و ۶۱۴ تن کالا توسط هزار و ۵۰ دستگاه کامیون گرجی از مرز خارج شده است.
 
وی کاشی، شیشه، پروفیل، نمک، قیر، سنگ ساختمانی، میلگرد، سیب‌زمینی و آهن‌آلات را عمده کالا‌های صادراتی از ایران عنوان کرد.
 
وی با بیان اینکه این مقدار کالای ایرانی به کشور‌های آذربایجان، روسیه، گرجستان و حوزه قفقاز صادر شده، اضافه کرد: امسال در این مدت بیش از ۹۵ هزار و ۸۵۳ تن کالا توسط سه هزار و ۹۴۶ دستگاه کامیون از پایانه مرزی بیله‌سوار ترانزیت خروجی شده که نسبت به مدت مشابه پارسال ۲۲ درصد افزایش داشته است.
 
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان اردبیل گفت: آب معدنی، سیمان، ام دی اف، گچ، نئوپان، بیسکویت، سنگ‌های ساختمانی، پروفیل و نمک عمده کالای ترانزیت خروجی هستند.
 
رحمتی پایانه مرزی بیله‌سوار را جزو پنج پایانه برتر کشور دانست و افزود: در این مدت ۵۴۴ هزار و ۳۱۸ تن کالا به صورت صادرات، واردات، ترانزیت ورودی و خروجی از طریق این پایانه جابجا شده است.
 
وی اظهار داشت: با تلاش نهاد‌های مستقر در پایانه مرزی بیله‌سوار روند صادرات و واردات کالا در این پایانه عادی و روان است و انتظار می‌رود با برنامه‌ریزی مناسب و تلاش مستمر شاهد افزایش صادرات از این پایانه مرزی در سال رونق تولید باشیم.
 
بیله‌سوار مغان در شمال اردبیل و در همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده است. گمرک و پایانه مرزی این شهرستان تنها گذرگاه فعال مرزی استان اردبیل می‌باشد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: