آئین گرامیداشت سرآمدان استاندارد گلستان برگزار شد

آئین گرامیداشت و تقدیر از سرآمدان و برگزیدگان استاندارد گلستان با حضور رئیس مرکز تایید صلاحیت استاندارد کشور در تالار فخرالدین اسعدگرگانی برگزار شد.

کد خبر: ۳۹۴۱۶
۱۳:۴۵ - ۰۱ آبان ۱۳۹۸

دیدارنیوز ـ محمود فرمانی، مدیرکل استاندارد استان گلستان در این آیین اظهار کرد: در ۶ ماهه نخست سالجاری، این اداره کل ۷ هزار و ۵۰۰ بازرسی از واحد‌های تولیدی انجام و یک هزار نمونه برداری انجام داده است. طی این مدت نه هزار نفر ساعت آموزش برای کارشناسان استاندارد و ... انجام شده است.
 
وی گفت: در شش ماهه اول امسال، تمامی نازل‌های سوخت استان مورد برسی قرار گرفته است. سه هزار و ۵۰۰ باسکول سبک و سنگین در استان مورد آزمون و بررسی قرار گرفت.
 
فرمانی خاطرنشان کرد: امروز اداره کل استاندارد گلستان در سطح سازمان ملی استاندارد تصمیم ساز است و در دستورالعمل‌های اجرایی استاندارد در سطح کشور، نظر استاندارد گلستان خواسته می‌شود.
 
مدیرکل استاندارد گلستان تاکید کرد: زیربنای توسعه اقتصادی هر کشوری، رعایت استاندارد‌ها و کیفیت کالا و خدمات است. اگر می‌خواهیم در بازار‌های بین المللی و داخلی سهم قابل توجهی داشته باشیم باید به استاندارد توجه بیشتری کنیم.
 
علیرضا خاکی‌فیروز، رئیس مرکز تایید صلاحیت استاندارد کشور نیز در این مراسم گفت: چهاردهم اکتبر مصادف با ۲۲ مهرماه روز جهانی استاندارد است و ۱۶۳ کشور دنیا این روز را جشن می‌گیرند. استاندارد، دکترین مدار انسانیت و اخلاق مداری است و استاندارد شروع یک مدار است که بعد آن نیکی و خوبی به وجود می‌آید.
 
وی یادآور شد: رعایت استاندارد، وظیفه تک تک افراد جامعه است. هرجایی احساس آرامش کردیم، بدانید که استاندارد رعایت شده و جایی که آرامش از دست دادیم، استاندارد رعایت نشده است.
 
رئیس مرکز تایید صلاحیت استاندارد خاطرنشان کرد: پوسترجهانی استاندارد هر ساله در دنیا طراحی می‌شود و در سال‌های ۱۳۹۶ و ۱۳۹۸ دو ایرانی توانستند جایزه آن برنده شوند و ایران تنها کشوری است که توانسته دوباره برنده این جایزه شود.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: