۳۰ کیلوگرم کاهش عملکرد در ازای هر روز تأخیر در کشت کلزا

رئیس اداره پنبه و دانه‌های روغنی جهاد کشاورزی گلستان با بیان اینکه بهترین تاریخ کشت کلزا در استان گلستان از ۱۵ مهرماه تا ۲۰ آبان ماه است، گفت: هر چه کشت کلزا زودتر انجام گیرد، عملکرد بهتر خواهد بود.

کد خبر: ۳۹۰۳۰
۱۳:۳۸ - ۲۸ مهر ۱۳۹۸

دیدارنیوز ـ علی موسی‌خانی اظهار کرد: کلزا محصولی مناسب در تناوب با غلات به‌خصوص گندم و همچنین برنج محسوب می‌شود.
 
وی با اشاره به اینکه در حال حاضر انواع بذر‌های تولید داخلی و خارجی به مقدار مورد نیاز تهیه شده است، تصریح کرد: انعقاد قرارداد کشت کلزا با کشاورزان از اوایل مهرماه آغاز شده و بذر یارانه‌دار در اختیار آنان قرار می‌گیرد.
 
رئیس اداره پنبه و دانه‌های روغنی جهاد کشاورزی گلستان بهترین زمان کشت کلزا را ۱۵ مهر تا ۲۰ آبان اعلام کرد و افزود: به ازای هر روز تأخیر در کشت این محصول، ۳۰ کیلوگرم کاهش عملکرد رقم خواهد خورد.
 
موسی‌خانی تصریح کرد: بهترین میزان بذر مورد نیاز برای کشت در هر هکتار بین ۳ تا ۴ کیلوگرم است.
 
وی با تاکید بر اینکه کشاورزان از بذر خودمصرفی کلزا استفاده نکنند، اظهار کرد:حدود ۱۵ رقم کلزا شامل هایولای ۵۵۹، هایولای۵۰، هایولای ۴۸۱۵، آر جی اس، تراپل و دلگان در گلستان کشت می‌شود.
 
وی گفت: کشاورزان در زمان کشت کلزا علاوه بر کود‌های پتاسه و فسفاته، از کود‌های گوگردی و اوره نیز در زمین‌های زراعی خود استفاده کنند.
 
رئیس اداره پنبه و دانه‌های روغنی جهاد کشاورزی گلستان خاطرنشان کرد: امسال قیمت تضمینی هر کیلوگرم کلزا ۴۶۶۰ تومان تعیین شده است.
 
موسی‌خانی یادآور شد: با توجه به استقبال کشاورزان گلستانی از کشت کلزا، در برنامه ابلاغی وزارت جهاد کشاورزی امسال کشت کلزا در استان در سطح ۱۰۰ هزار هکتار تعیین شده است.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: