فعالیت ۴۰درصد از زنان کهگیلویه و بویراحمد در مشاغل خانگی

معاون صنایع دستی میراث فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۴۰ درصد زنان استان در حوزه مشاغل خانگی در رشته‌های مختلف فعالیت دارند.

کد خبر: ۳۸۷۶۸
۱۵:۵۳ - ۲۴ مهر ۱۳۹۸

دیدارنیوز ـ پریسا راد با بیان اینکه ۴۰ درصد زنان استان در حوزه مشاغل خانگی در رشته‌های مختلف فعالیت دارند، افزود: برای افراد متقاضی مشاغل خانگی در قالب تسهیلات، کارت صادر شده و به اداره کل کار معرفی کرده‌ایم، ضمن اینکه اداره کار اعلام کرده که طی سال گذشته اعتبار مشاغل خانگی ۱۰۰ درصد جذب شده است.
 
وی اظهارکرد: زنان مسئولیت‌های زیادی ازجمله خانه‌داری، همسرداری و فرزندپروری را عهده‌دار هستند و در منزل می‌توانند با امنیت خاطر کنار خانواده، در حرفه خود کار کنند.
 
معاون صنایع‌دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کهگیلویه‌وبویراحمد با اشاره به بازار محصولات مشاغل خانگی در استان، بیان کرد: در یاسوج یک بازارچه صنایع دستی در ۲۸ غرفه، دستاورد‌های زنان هنرمند را به نمایش گذاشته، ضمن اینکه در بهمئی این بازارچه در دست اقدام است و در دیگر شهرستان‌ها بازارچه فصلی وجود دارد.
 
راد با اشاره به موفقیت مشاغل خانگی در استان، تصریح کرد: این نوع مشاغل تاحدودی موفق بوده و با نظارت‌ها بهتر و موفق‌تر عمل می‌کنند، ضمن اینکه دست بافته‌های داری در کارگاه‌های متمرکز موفقیت کمتری دارند و اگر در خانه‌ها مستقر شوند، بانوان با امنیت خاطر بیشتری، کار را پیش می‌برند.
 
گفتنی است: طرح ملی توانمندسازی اقتصادی زنان سرپرست خانوار مبتنی بر الگوی جدید توسعه مشاغل خانگی با همکاری جهاددانشگاهی استان، اداره‌کل کار تعاون، کار و رفاه اجتماعی و امور زنان و خانواده استانداری در حال برگزاری است.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: