گام اول ایران در جام جهانی والیبال ناامید کننده بود؛

استارت پیروزی با مصر

فردا تیم ملی ایران در نخستین بازی دور دوم و در ساعت ۱۱ صبح به وقت محلی، به مصاف مصر به عنوان قهرمان آفریقا خواهد رفت و در عین حال هواداران ایران منتظرند که اولین بازی کوبنده و پیروزمندانه تیم ملی را ببینند.

کد خبر: ۳۷۱۱۳
۱۶:۳۶ - ۰۹ مهر ۱۳۹۸
دیدارنیوز ـ آرش راهبر: جام جهانی والیبال به میزبانی دو شهر ناگانو و فوکوئوکا در ژاپن از بامداد امروز آغاز شد و تیم ملی ایران در نخستین گام به مصاف روسیه رفت و در یک بازی پر انتقاد در برابر غول والیبال جهان متحمل شکست ۳-۱ شد. ملی پوشان ایران با ترکیب آشنای خود وارد میدان شدند و در همان ست اول مشخص بود که انگار نامداران ایران مثل امیر غفور، سعید معروف و فرهاد قائمی خسته و کم انرژی هستند.
 
 


استارت ایران در جام جهانی والیبال به خاطر همین موضوع چندان جذاب نبود و حتی روس‌ها چیزی نمانده بود که ایران را سه گیمه کنند. در گیم سوم و در حالی که در میانه‌های این بخش از بازی، ایران از روسیه عقب بود ناگهان شعله‌ای به وجود تیم افتاد و ضمن جبران عقب ماندگی امتیازی، در نهایت بازیکنان ایران این دست را به نفع خود به پایان رساندند. البته این انرژی ناگهانی در گیم چهارم فروکش کرد و نهایتا روس‌ها با سرویس‌های خوب و دفاع بتُنی توانستند ایران را شکست دهند و به بالای جدول بروند.

در روز نخست، لهستان با نتیجه ۳-۰ تیم تونس را برد، آرژانتین موفق شد آمریکا را با نتیجه ۳-۲ ببرد، برزیل کانادا را سه گیمه کرد و در یک بازی غیرمنتظره نیز مصر توانست استرالیا را با نتیجه ۳-۱ شکست دهد. بازی اخیر از این نظر برای ما اهمیت داشت که فردا و در دومین بازی، تیم ملی ایران باید به مصاف مصر برود و این تیم آفریقایی نیز تیمی را شکست داد که در مسابقات قهرمانی آسیا توانسته بود یک بار ایران را شکست دهد.

به هر ترتیب فردا تیم ملی ایران در نخستین بازی دور دوم و در ساعت ۱۱ صبح به وقت محلی، به مصاف مصر به عنوان قهرمان آفریقا خواهد رفت و در عین حال هواداران ایران منتظرند که اولین بازی کوبنده و پیروزمندانه تیم ملی را ببینند. البته خستگی بازیکنان تیم ملی نیز یک واقعیت غیرقابل کتمان است، اما به هر صورت بیشتر تیم‌های حاضر در ناگانو کم و بیش همین مشکل را دارند و فشردگی بازی‌های جهانی روی اکثر تیم‌ها تاثیر داشته است.
 
 
 

هر چند در بازی نخست، شکست نصیب ایران شد، اما میلاد عبادی پور با کسب ۱۸ امتیاز نشان داد که در وضعیت خوبی است و این انگیزه می‌تواند به سایر اعضای تیم هم سرایت کند. در چنین شرایطی باید منتظر بازی فردا بود و به برد حداکثری در برابر مصر فکر کرد. این موضوع در کنفرانس خبری کولاکوویچ نیز نمود داشت. سرمربی تیم ملی ایران بعد از شکست سه بر یک مقابل روسیه گفت: «ما امروز نمایش خیلی خوبی نداشتیم. مخصوصا در ست‌های اول و دوم، خوب کار نکردیم و در این دو ست از انرژی لازم برخوردار نبودیم. تیم روسیه در دفاع و سرویس بهتر از ما عمل کرد. در سِت سوم نمایش خوبی داشتیم و در یک بازی نزدیک پیروز شدیم. در ست چهارم، فرصت پیروزی داشتیم، اما در اواخر این ست نتوانستیم موفق عمل کنیم و در امتیاز ۲۲ به ۲۰، امتیازی که تیم روسیه گرفت خیلی تعیین کننده بود و آن‌ها را پیش انداخت. بعد از آن امتیاز، قدرت و استحکام لازم برای نبرد با روسیه را از دست دادیم.» کولاکوویچ در تهییج تیمش برای بازی فردا گفت: «ما باید نگاهمان رو به جلو باشد. تمرکز خود را باید روی بازی‌های بعدی بگذاریم و فردا به مصاف مصر خواهیم رفت. باید این شکست مقابل روسیه را فراموش کنیم و به آینده نگاه کنیم.»

فردا ۵ بازی دیگر هم در ناگانو انجام خواهد شد که عبارتند از: تونس- آرژانتین، کانادا- روسیه، ایتالیا- آمریکا، استرالیا- برزیل و لهستان- ژاپن.
 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: