فرماندار ماکو خواستار لایروبی مسیل‌ها قبل از آغاز بارندگی‌ها شد

فرماندار ماکو گفت: مسئولین ادارات ذیربط، اصلاح نقاط حادثه خیز و همچنین لایروبی مسیل‌ها را قبل از شروع بارش‌ها در دستور کار خود قرار دهند.

کد خبر: ۳۶۶۵۸
۱۵:۰۸ - ۰۶ مهر ۱۳۹۸

دیدارنیوز ـ حسین عباسی در سومین جلسه شورای حفاظت منابع آب شهرستان ماکو که در محل فرمانداری برگزار شد گفت: بمنظور جلوگیری از هرگونه حادثه احتمالی باید تمهیدات لازم قبل از شروع بارش‌ها توسط متولیان امر اتخاذ و اجرا شود.
 
وی گفت: توزیع مناسب منابع آبی موجب شده بود تا کشاورزان مشکل زیادی در آبیاری مزارع کشاورزی خود نداشته باشند و این امر مهم با هماهنگی و همکاری مسئولین و روستائیان محقق شد. 
 
عباسی میزان آب ذخیره شده در پشت سد‌های شهرستان را قابل قبول دانست و خاطر نشان کرد: مدیریت صحیح و مصرف بهینه منابع آب در مصارف خانگی، کشاورزی و صنعتی می‌تواند به عملکرد مطلوب ما در سال آبی جاری کمک کند.
 
فرماندار ماکو به لزوم توجه جدی بر احداث خیابان ساحلی ماکو در حاشیه رودخانه زنگبار اشاره و از مسئولین اداراتی که املاک آن‌ها در حریم و بستر رودخانه قرار دارند خواست نسبت به آزاد سازی آن اقدام کنند تا دستگاه‌های اجرایی در اجرای این طرح پیش قدم باشند.
 
گفتنی است: سیل سال ۱۳۸۷ بر اثر باد و بارندگی شدید در شهر ماکو از توابع آذربایجان غربی و چهار نفر شامل دو کودک و یک زن و یک مرد جان خود را در اثر جاری شدن سیل از دست دادند و ۸۰ نفر مجروح شدند، غالب مجروحین سرپایی معالجه و از بیمارستان مرخص شدند.
 
 فرماندار وقت ماکو میزان خسارات مادی ناشی از سیل در این شهرستان را بالای ۸ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان اعلام کرد.
 
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: