افزودن ۱۰ دستگاه اتوبوس به حمل و نقل عمومی ارومیه تا پایان سال جاری

رئیس سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهرداری ارومیه گفت: علاوه بر ۲۰ دستگاه خریداری شده تا پایان سال جاری نیز ۱۰ دستگاه اتوبوس نوسازی و بهسازی شده از سایر استان‌ها خریداری و جایگزین ناوگان عمومی فرسوده ارومیه خواهد شد.

کد خبر: ۳۵۹۸۷
۱۰:۰۵ - ۰۱ مهر ۱۳۹۸

دیدارنیوز ـ مهدی مژدهی‌فر افزود: با توجه به جمعیت و تعداد سفر‌های برون شهری، ورود اتوبوس و تاکسی جدید به ناوگان حمل ونقل عمومی ارومیه ضرورتی ندارد.
 
مژدهی‌فر با اشاره به اینکه در حال حاضر ۲۹۳ اتوبوس شرکت واحد توسط بخش خصوصی و ۴۹ اتوبوس ملکی در ارومیه به ارائه خدمات مشغول هستند تصریح کرد: در سال گذشته ۱۴ دستگاه اتوبوس جدید وارد ناوگان حمل و نقل شهری ارومیه شده و امسال با وجود افزایش ۱۰۰ درصدی قیمت اتوبوس‌ها تنها ۲۰ دستگاه اتوبوس نوسازی و بازسازی شده از تبریز وارد ناوگان حمل ونقل عمومی ارومیه شده است.
 
رئیس سازمان حمل ونقل بار و مسافر شهرداری ارومیه یاد آور شد: علاوه بر ۲۰ دستگاه خریداری شده تا پایان سال جاری نیز ۱۰ دستگاه اتوبوس نوسازی و بهسازی شده از سایر استان‌ها خریداری و جایگزین ناوگان عمومی فرسوده ارومیه خواهد شد.
 
وی با تاکید بر اینکه ورود ناوگان جدید باعث کاهش درآمد سایر رانندگان خواهد شد اظهار کرد: برحسب میانگین و با توجه جمعیت مناطق مختلف شهر روزانه ۴ هزار الی ۱۲ هزار نفر مسافر توسط اتوبوس‌های شرکت واحد ارومیه جابجا می‌شوند بنابراین شهرداری بجای ورود اتوبوس‌های جدید در پی جایگزینی ناوگان فرسوده با ناوگان جدید و نوسازی شده است.
 
رئیس سازمان حمل ونقل بار و مسافر شهرداری ارومیه با اشاره به اینکه کارشناسان محیط زیست هر چهار ماه یک بار وضعیت ناوگان حمل ونقل عمومی را کنترل می‌کنند ادامه داد: علت دود زا بودن برخی از ناوگان حمل و نقل عمومی سطح شهر مربوط به این است که خودرو‌های دیزلی نیازمند استفاده از بنزین یورو ۴ و فیلتر تصفیه هوا هستند و این مشکل مختص ارومیه نبوده و همه کشور را شامل می‌شود.
 
مژدهی‌فر ضمن رد شایعه مبنی بر وجود مشکل در تهیه کارت بلیت‌های الکترونیکی در ارومیه خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۲۰ هزار بلیت الکترونیکی در سطح شهر ارومیه توزیع شده و بلیت الکترونیکی در تمامی باجه‌های فروش بلیت وجود داشته و همشهریان می‌توانند با مراجعه به این باجه‌ها بلیت‌های الکترونیکی را تهیه کنند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: