برای جلوگیری از لغو پرواز‌ها در شرایط نامساعد جوی؛

فرود پرواز‌های اردبیل در فرودگاه پارس آباد

استاندار اردبیل گفت: به منظور پیشگیری از کنسل شدن پرواز‌ها و برگشت آن‌ها به تهران در شرایط نا مساعد جوی فرودگاه پارس آباد مغان جایگزین فرودگاه اردبیل می‌شود.

کد خبر: ۳۵۲۱۲
۱۱:۳۱ - ۲۵ شهريور ۱۳۹۸

دیدارنیوز ـ اکبر بهنام جو در دیدار با مدیرعامل جدید شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران اظهار کرد: در این دیدار مصوب شد با هماهنگی و همکاری استانداری اردبیل و شرکت فرودگاه ها، فرودگاه پارس آباد تجهیز کامل شود و پرواز‌های مستقیم از این فرودگاه به تهران نیز انجام شود. 
 
وی با بیان اینکه گاهی وقت‌ها به دلایل نامساعد بودن شرایط جوی پرواز‌های تهران- اردبیل کنسل می‌شود، گفت: به جهت مه گیر بودن محل فرودگاه و موقعیت جغرافیایی آن گاهی اوقات هواپیما‌ها قادر به فرود نبوده و مجبور به برگشت می‌شدند با این تفاهم نامه این مشکل حل می‌شود. 
 
استاندار اردبیل افزود: در این شرایط ساعت پرواز‌های اردبیل و پارس آباد هماهنگ شده و قبلا به اطلاع شهرواندان خواهد رسید. 
 
بهنام جو ادامه داد: با تجهیز فرودگاه پارس آباد مغان سوخت گیری در این فرودگاه انجام می‌گیرد و این اقدام در آینده نزدیک به افزایش مستقیم پرواز‌ها کمک می‌کند. 
 
وی همچنین با بیان اینکه باند اصلی فرودگاه اردبیل تا مهرماه آماده بهره برداری خواهد شد گفت: در جلسه‌ای با پیمانکار این باند مقرر شد در صورت مساعد بودن شرایط جوی عملیات زیرسازی به اتمام می‌رسد و عملیات روکش و آسفالت ریزی در فصل پاییز انجام می‌شود. 
 
استاندار اردبیل با بیان اینکه استانداری پیگیر مشکلات پرواز‌های استان است، گفت: مساله فرودگاه‌ها و انجام به موقع پرواز‌ها یک مساله استراتژیک و مهم است و تاثیر مستقیم در دیدگاه سرمایه گذاران بخش خصوصی و دولتی دارد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: