پروژه آبرسانی به اراضی دشت فتحعلی مغان آماده افتتاح شد

مدیرکل امور عشایری استان اردبیل گفت: پروژه آبرسانی اراضی دشت فتحعلی مغان با ظرفیت سه هزار لیتر در ثانیه آماده افتتاح است.

کد خبر: ۳۴۴۱۷
۱۲:۲۹ - ۱۶ شهريور ۱۳۹۸

دیدارنیوز ـ معرفت آذری افزود: با بهره‌برداری از این پروژه که برای اجرای آن ۲۰۰ میلیارد ریالهزینه شده، ۷۵۰ خانوار عشایر از این اراضی بهره‌مند و ۶۰۰ نفر هم صاحب شغل می‌شوند.
 
وی با بیان اینکه امسال عملیات آبرسانی به قشلاق‌های عشایری در شهرستان پارس‌آباد مغان اجرا می‌شود، گفت: ۸۰ میلیارد ریال برای تکمیل پروژه مجتمع آبرسانی قشلاق احمدلو این شهرستان تخصیص یافته و امسال به بهره‌برداری خواهد رسید.
 
وی با اشاره به تامین ۲۵ هزار و ۸۰۰ متر مکعب آب شرب به صورت سیار برای عشایر اظهار داشت: با صرف بیش از ۷۵۰ میلیون تومان اعتبار سه دستگاه تانکر آبرسانی، ۳۰ دستگاه تانکر ۲۰۰۰ لیتری، ۶۵۷ تن نهاده دامی و ۹۰۰ تن آرد برای عشایر این شهرستان تامین و عملیات مرمت‌سازی ۸۱ کیلومتر از راه‌های عشایری و پوشش آموزشی ۴۵ هزار نفر از عشایر پارس‌آباد اجرایی شد.
 
جمعیت عشایر استان اردبیل ۶۶ هزار و ۵۰۰ نفر و در قالب ۱۲ هزار و ۸۰۰ خانوار بوده که به نگهداری ۱.۵ میلیون رأس دام مشغول هستند. عشایر استان از ۴۵ طایفه مستقل تشکیل شده که همه ساله در هزار و ۵۲۷ اوبا، ۵۲۷ قشلاق، ۲۳۷ ییلاق، هفت زیست بوم و ۵۱ سامانه زندگی می‌کنند.
 
در مقایسه با جمعیت عشایری کشور عشایر شاهسون اردبیل ۶.۵ درصد از جمعیت عشایر کشور را تشکیل می‌دهند و در قیاس با جمعیت استان اردبیل ۶ درصد از جمعیت استان را به خود اختصاص داده‌اند.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: