اجرای طرح «رعد ۱۲» در پایتخت

همزمان با اجرای طرح رعد ۱۲ از سوی پلیس پایتخت، ۱۰۳۷ معتاد، سارق و خرده‌فروش مواد مخدر شناسایی و دستگیر شدند.

کد خبر: ۳۴۲۵
۰۹:۴۹ - ۳۰ خرداد ۱۳۹۷
دیدارنیوز ـ سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی پایتخت در تشریح این عملیات گفت: مأموران کلانتری‌های سطح شهر تهران در 24 ساعت توانستند 19 باند سرقت را شناسایی و متلاشی کنند.

در مرحله دوازدهم اجرای طرح رعد، 584 مورد سرقت کشف و 254 سارق هم دستگیر شدند.مأموران همچنین 282 خرده فروش مواد مخدر را نیز دستگیر کردند و همچنین 501 معتاد متجاهر نیز جمع‌آوری و به مراکز مربوطه تحویل داده شد.
یکی از باندهای سرقتی که در جریان این طرح متلاشی شد کارشان سرقت از دانشجویان و مسافران بود.

طناب دار برای اخاذی

اعضای این باند همین که سوژه هایشان را به مخفیگاه می‌بردند طناب‌داری را که از سقف آویزان بود  به آنها نشان می‌دادند و تهدید می‌کردند که اگر جانتان را دوست دارید، کارت‌های عابر بانک را همراه با رمز و پول و وسایل با ارزشتان در اختیار‌مان قرار دهید. یکی از اعضای این باند گفت: ما در محدوده میدان انقلاب و مراکزی که دانشجو یا مسافر شهرستانی زیاد بود پرسه می‌زدیم. با دیدن دانشجویان و افرادی که در جست و جوی محلی برای اقامت بودند به آنها پیشنهاد همخانه شدن با مبلغی کم می‌دادیم. آنها نیز که جایی برای ماندن نداشتند و از طرفی پیشنهاد ما را خیلی به صرفه می‌دیدند قبول کرده و همراهمان می‌آمدند.

متهم ادامه داد: به محض اینکه آنها وارد خانه می‌شدند، ناگهان غافلگیرشان می‌کردیم و با نشان دادن طناب‌داری که به سقف یکی از اتاق‌ها آویزان شده بود آنها را می‌ترساندیم و مجبورشان می‌کردیم هر آنچه را که همراه داشتند  در اختیارمان قرار دهند.

سرقت به بهانه نصب ماهواره

دو پسر جوان، دستبند به‌دست در کنار وسایل سرقتی ایستاده‌اند. آنها مردانی بودند که به بهانه نصب ماهواره وارد خانه‌ها می‌شدند و نقشه سرقتشان را اجرا می‌کردند. کامبیز یکی از متهمان دستگیر شده، گفت: مدت‌ها مسافرکشی می‌کردم تا اینکه یک روز پسری را سوار خودرو کردم که او پس از دوستی با من پیشنهاد داد که برای پولدار شدن مسافرکشی را رها کنم و همکار او شوم. بهزاد می‌گفت نصاب ماهواره است و درآمد خوبی دارد، اما زمانی که برای نصب ماهواره راهی خانه یکی از مشتری هایمان شدیم همدستم چاقویی را که به همراه داشت بیرون آورد و پیرزن صاحبخانه را تهدید کرد، سپس پول و طلاهایش را سرقت کرد. پولی که از این سرقت‌ها به دست می‌آوردم باعث شد تا با بهزاد همراه شوم. سوژه‌های ما افراد میانسال و پیر بودند که نمی‌توانستند از خودشان دفاع کنند و ما هم به بهانه نصاب وارد خانه‌ها شده و سرقت را انجام می‌دادیم.

شناسایی مشتری در شبکه‌های اجتماعی

باند دیگری که در این طرح دستگیر شده‌اند توزیع‌کنندگان مشروبات الکلی بودند. 350 بطری الکل از خانه آنها کشف شده است. یکی از متهمان گفت: دو خانه در حوالی جنت آباد، پاتوق ما برای فروش مشروبات الکلی بود. مشتری هایمان را در اینستاگرام و تلگرام پیدا می‌کردیم. آنها هم ما را به دیگران معرفی می‌کردند. از من 70 میلیون تومان مشروبات الکلی گرفته‌اند. این دو خانه‌ای که اجاره کرده بودیم در حقیقت محلی برای نگهداری مشروبات الکلی بود.
 
منبع: ایران
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: