عملیات مرمت راسته پنیرفروشان بازار تاریخی ارومیه پیشرفت ۶۰ درصدی دارد

‌مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی از پیشرفت ۶۰ درصدی مرمت راسته پنیر فروشان بازار تاریخی ارومیه خبر داد.

کد خبر: ۳۳۸۱۷
۱۰:۴۳ - ۱۱ شهريور ۱۳۹۸

دیدارنیوز ـ جلیل جباری با اشاره به مرمت راسته پنیر فروشان بازار تاریخی ارومیه در خصوص وضعیت این راسته گفت: رطوبت کف و سقف بازار و کانال سنتی دفع رطوبت این راسته سبب ترک خوردگی گنبدها، آسیب ستون‌ها، ریزش آجر‌های این راسته و از بین رفت قرینگی طاق‌های این راسته بازار تاریخی شده بود که امکان مرمت و بازیابی نبود، بنابراین گنبد‌ها برچیده و پایه‌ها و ستون‌های با پی تقویت شد.
 
وی ادامه داد: عملیات مرمت واحیاء این بنا از مرداد ماه شروع شده و پیش بینی می‌شود تا یک ماه آینده عملیات مرمت آن به اتمام برسد. 
 
مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان با اشاره به اینکه طی بازدیدی که اخیراً از این راسته انجام شد، عملیات اجرای این راسته پیشرفت خوبی دارد گفت: برای این پروژه بالغ بر یک میلیارد تومان هزینه شده است.
 
جباری با بیان اینکه ۲۹ مغازه در این راسته فعالیت می‌کردند و آخرین مرمت این راسته مربوط به اوایل دهه ۶۰ شمسی است، افزود: این راسته جزء راسته‌های پر رفت و آمد بازار تاریخی شهر است.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: