۳۲ پروژه آموزشی در استان اردبیل آماده بهره‌برداری شد

ساخت ۳۲ مدرسه، نمازخانه و سالن ورزشی در استان اردبیل به پایان رسیده و این مراکز تا شروع مهرماه و سال تحصیلی جدید به بهره‌برداری می‌رسند.

کد خبر: ۳۳۷۹۹
۰۹:۴۲ - ۱۱ شهريور ۱۳۹۸

دیدارنیوز ـ احمد ناصری مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل روز دوشنبه این پروژه‌ها را شامل ۲۰ مدرسه با تجهیزات کامل آموزشی و پرورشی، ۱۲ سالن ورزشی و نمازخانه با اعتبار ۴۲۰ میلیارد ریال ذکر کرد.
 
وی بیان کرد: در قالب پروژه ملی حذف مدارس خشتی و گلی، با احداث مدارس جدید سه باب مدرسه خشتی موجود در استان تخریب شده و مهرماه امسال هیچ مدرسه خشتی و گلی در استان وجود نخواهد داشت.
 
 ناصری اعتبار هزینه شده در قالب تعمیر، بهسازی و زیباسازی مدارس استان را ۲۰ میلیارد ریال ذکر کرد و افزود: امسال پروژه حذف بخاری‌های نفتی از مدارس در قالب استانداردسازی سامانه‌های گرمایشی در ۷۳۵ کلاس درس روستایی اجرا می‌شود. 
 
مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل با اشاره به ارسال تجهیزات آموزشی، ورزشی، بهداشتی و پرورشی به مدارس در قالب کاروان‌های تجهیزات به مناطق ۱۹ گانه استان در روز ۲۵ شهریور گفت: ارزش ریالی این تجهیزات بیش از ۲۴ میلیارد ریال‌بوده که بر اساس نیاز‌های مناطق توزیع خواهد شد.
 
ناصری با اشاره به اینکه سال تحصیلی جدید با حضور ۲۵۰ هزار دانش‌آموز و ۱۹ هزار فرهنگی در قریب به ۱۰ هزار کلاس درس شروع خواهد شد، بیان کرد: پوشش تحصیلی دوره ابتدایی در استان ۹۹.۵۳ درصد و متوسطه دوره اول ۹۴ درصد می‌باشد.
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
نظر: